Noul Bentley Flying Spur V8 valorifică tradiția de peste 60 de ani de utilizare a motoarelor V8 transversale. Flying Spur cu motor V8 oferă un timbru caracteristic al motorului, o autonomie mai mare și o reducere a emisiilor de CO2 – oferind în același timp performanțe uluitoare. Această combinație puțin probabilă a fost posibilă prin utilizarea celor mai noi tehnologii de prelucrare și fabricație.
Motorul V8 de 4.0 litri Bentley este un motor de ultimă generație, cu bloc turnat din aluminiu de înaltă rezistență și cu turbocompresoare twin-scroll și convertoare catalitice primare poziționate în V-ul motorului. Injectoarele de combustibil și bujiile au fost plasate central în fiecare cameră de ardere pentru a asigura moduri de pulverizare și căi de ardere optime, iar arborii cu came sunt variabili cu până la 50 de grade, cu capacitatea de a dezactiva jumătate din cilindri atunci când motorul funcționează la sarcină parțială – transformându-l într-un V4 perfect echilibrat.
Conceptul de design al motorului V8 conferă putere și cuplu ridicate, obținând în același timp emisii mai mici și cea mai bună eficiență posibilă.
Configurația compactă V utilizează un arbore cotit cu cinci rulmenți, valorificând puterea pistoanelor ușoare. Pentru a minimiza pierderile de putere prin frecare și pentru a îmbunătăți eficiența, arborele cotit acționează direct pompa de apă și lanțurile de distribuție printr-un arbore intermediar.
Un motor de formă riguros pătrată, care corelează perfect lungimea cursei cu alezajul cilindrului, de 86 mm, oferă cel mai bun echilibru între putere și cuplu, dezvoltând, cu ajutorul turbocompresoarelor, peste 135 CP pe litru – ceea ce se traduce într-o viteză maximă de 318 km/h.
Transformarea evacuării în generator de energie
V8 produce o putere maximă de 550 CP (404 kW), cu un cuplu maxim de 770 Nm la 2000 rpm, menținut constant până la 4500 rpm.
O caracteristică esențială a turbocompresoarelor twin-scroll sunt cele două canale de admisie separate, paralele, în carcasa turbinei, care ghidează în mod specific gazele de eșapament către turbine, rezultând un cuplu ridicat disponibil la turații mici. Turbocompresoarele sunt amplasate în V-ul din interiorul motorului, minimizând distanța pe care gazele de eșapament o parcurg de la motor la turbocompresoare. Acestea din urmă pot funcționa la 176.000 rpm și pot genera până la 1,6 bari presiune de supraalimentare. Suplimentul instantaneu de cuplu rezultat asigură un sprint de la 0 la 100 km/h de numai 4,1 secunde.
În plus, la fel ca așezarea centrală a turbocompresorului, o altă caracteristică de proiectare a motorului cu opt cilindri este apropierea convertoarelor catalitice de cilindri, în V-ul interior. Această configurație permite sistemului de control al emisiilor să ajungă rapid la temperatura optimă de funcționare. Încălzirea catalizatorului este accelerată în faza de pornire a motorului prin deschiderea supapelor de gaze reziduale ale turbocompresorului.
Două pompe de combustibil de înaltă presiune acționate direct de arborii cu came alimentează cele opt injectoare cu combustibil la o presiune de până la 250 bari – de 14 ori presiunea necesară pentru deplasarea unei locomotive cu abur de 60 de tone.
Injectoarele sunt montate central în camera de ardere imediat adiacentă bujiei, producând jeturi de combustibil prin șapte duze în fiecare cilindru pentru a atinge modelul optim de pulverizare – și, prin urmare, amestecul de aer/combustibil – înainte de aprindere. Modul de proiectare a orificiilor de admisie a aerului susține creșterea fluxului de aer care intră în cilindru, această turbulență ajutând la dispersarea combustibilului pe cilindru pentru un proces de combustie mai curat și emisii mai reduse.
Pentru a rezista la stres ridicat și la uzură, pereții cilindrului sunt acoperiți cu un aliaj de fier folosind un proces de pulverizare cu plasmă atmosferică, creând un strat robust, dar gros de doar 150 microni, similar cu grosimea unei foi de hârtie.
Pentru a maximiza economia de combustibil, motorul V8 poate opri patru dintre cei opt cilindri în condiții de sarcină ușoară, atunci când cererea de cuplu este sub 250 Nm și turația motorului este sub 3500 rpm. Schimbarea este imperceptibilă pentru ocupanți – cu timpi de dezactivare de aproximativ 20 de milisecunde (o zecime din timpul necesar pentru a clipi).
Motorul folosește un sistem de camă glisantă în două trepte care oprește cilindrii doi, trei, cinci și opt, după cum este necesar, prin intermediul supapelor de admisie și evacuare. Rezultatul este o reducere a consumului de combustibil de până la 30% în funcție de sarcina și turația motorului, ceea ce înseamnă o autonomie crescută, un impact mai mic asupra mediului și o conducere mai lungă între opritoarele de combustibil.
Dincolo de forța motrice, noul Flying Spur V8 a fost conceput având în prim plan șoferul, dar oferind, în același timp, pasagerilor rafinamentul, confortul și tehnologia așteptate de la o limuzină de lux.
Gama Flying Spur este funcțională și elegantă în același timp, cu un design clasic Bentley, o execuție best-in-class și materiale autentice. Noul Flying Spur V8 nu numai că are cea mai modernă tehnologie a motorului, dar include și cele mai noi sisteme de asistență pentru șofer și infotainment pentru siguranță, securitate și relaxare sporite în fiecare călătorie.