Împreună cu partenerii de la Auto Soft, continuăm seria de sfaturi pentru a vă ajuta să vă întrețineți mașinile pentru a funcționa în parametri optimi. Nimănui nu îi place să își ducă mașina la reparat mai des decât e necesar. Dar este foarte important să mergem ori de câte ori este nevoie, la orice lumină suspectă care apare pe bord. Înainte să te impacientezi, verifică manualul vehiculului pentru a vedea care este problema și dacă este o urgență sau nu.
Manualul este cel mai bun prieten al șoferului și ar trebui să fie punctul de plecare atunci când ai o întrebare despre mașina ta. Deși multe informații le poți găsi online, nu toate sunt specifice mașinii tale. Manualul este sursa ta de informații specifice tipului tău de mașină, model și an. Mașinile se schimbă destul de dramatic de la an la an, deci ai nevoie de informații exacte pentru mașina ta.
Ce vei găsi în manual?
Tipul de ulei de care ai nevoie. Pe piață există o multitudine de opțiuni și cel mai probabil vei fi copleșit neștiind ce se potrivește mașinii tale. În manual ai toate informațiile pentru a alege uleiul potrivit mașinii tale.
Programul de întreținere. Manualul va detalia clar programul de întreținere recomandat de producătorul vehiculului. Îți va spune la ce intervale de timp recomandă filtre noi, bujii, curele etc.
Explică semnificația luminilor de pe bord. Orice lumină necunoscută îți apare pe bord, vei afla semnificația ei consultând manualul vehiculului. Una din cele mai frecvente probleme care poate apărea este prezența becului de avertizare a presiunii din anvelope pe bordul mașinii. În mod normal, această avertizare apare când:
– Presiunea anvelopelor este scăzută. Acest lucru se poate întâmpla din cauza fluctuațiilor presiunii aerului în exterior sau din cauza unei puncții.
– Anvelopele sunt supraumflate. Dacă introduci mai mult aer în anvelope decât este nevoie, becul de avertizare presiune ar trebui să se aprindă pe bord.
– Monitorul de presiune al anvelopelor este rupt. Dacă acesta este problema, verifică manual presiunea anvelopelor în mod regulat.
Când este necesar să mergi la mecanic?
Pentru schimbarea uleiului. Ar trebui să mergi ori de câte ori trebuie să faci schimbul de ulei. Schimbul de ulei este obligatoriu de făcut la un interval de 10-15.000 km.
Frânele scârțâie la oprire sau pedala se simte slăbită când e călcată. Frânele sunt extrem de importante și trebuie rezolvate imediat. Nu numai pentru siguranța ta și a celor din jur dar cu cât amâni mai mult momentul reparării, cu atât va fi mai costisitoare reparația.
Mașina se supraîncălzește. Acest lucru poate însemna o problemă la motor. O lumină intermitentă de verificare a motorului poate indica o problemă la motor care trebuie rezolvată imediat, altfel se pot produce daune grave motorului mașinii.
Vehiculul se întrerupe în timp ce conduci. Acest lucru poate însemna un alternator defect. Cu un alternator defect, vei putea merge cu mașina până se descarcă bateria și vei fi nevoit să te tracteze cineva.
Este extrem de important să asculți și să simți cum merge mașina ta. Dacă ești atent, poți simți când ceva nu merge bine cu vehiculul tău. Dacă ceva se simte greșit, verifcă. Multe reparații auto devin foarte costisitoare, deoarece nu sunt gestionate de la începutul problemei.