PSA Group, care acum încorporeazî mărcile Citroen, Peugeot, Opel și DS, a obţinut profit în primul semestru al acestui an, chiar dacă pandemia de Covid-19 i-a afectat puternic veniturile, şi a anunţat că revenirea puternică a vânzărilor pe pieţele principale din Europa din luna iunie a continuat şi în iulie, transmite Reuters.
Producătorul francez de automobile, care a fost afectat la fel ca şi restul constructorilor auto de închiderea magazinelor şi oprirea producţiei, ca urmare a extinderii epidemiei din China în Europa şi Statele Unite, a mai anunţat marţi că menţine ţinta referitoare la marja de profit pe termen mediu.
“În luna iunie vânzările au crescut puternic, iar în luna iulie a avut loc o tendinţă similară”, a declarat directorul financiar Philippe de Rovira.
Directorul general Carlos Tavares a adăugat că la sfârşitul primului semestru comenzile sunt excelente, susţinute de redresarea cererii pentru noile versiuni ale modelului Peugeot 208 şi pentru Opel Corsa, după relaxarea restricţiilor legate de noul coronavirus.
Acţiunile PSA au avansat cu peste 4% în urma informaţiilor.
Datele publicate marţi au arătat o creştere a aşteptărilor de export în rândul producătorilor auto germani, care întăresc aşteptările referitoare la redresarea sectorului auto. În schimb, Nissan a anticipat o pierdere operaţională record, de 4,5 miliarde de dolari, în anul fiscal care se va încheia în martie 2021.
PSA lucrează pentru aplicarea acordului de fuziune cu grupul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), care îi va oferi un acces mai mare pe pieţe precum Statele Unite.
Grupul francez a reiterat obiectivul unei marje medii de peste 4,5% la divizia de automobile, în perioada 2019-2021, chiar dacă în primul semestru a avut loc o scădere la 3,7%, de la 8,5% la sfârşitul anului 2019.
PSA a obţinut profituri mai mari decât ale altor companii, între care Renault, datorită concentrării pe modele mai scumpe, cum sunt SUV-urile.
Profitul net al grupului PSA a scăzut în primul semestru de la 1,83 miliarde de euro în urmă cu un an la 595 de milioane de dolari. Veniturile au coborât cu 34,5%, la 25,12 miliarde de euro.
PSA a arătat că extinde vânzările online, inclusiv în Franţa şi restul Europei, anticipând că acestea vor reprezenta o parte mai mare a afacerilor sale.