Producătorul de mașini de lux Bentley, parte a grupului Volkswagen, este cea mai recentă victimă a crizei și va renunța la 1.000 de angajați, aproape un sfert din efectiv. Compania a avut un prim trimestru bun, dar lucrurile s-au degradat apoi rapid. Bentley, parte a grupului Volkswagen, vrea să lanseze în 2023 primele modele hibride și în 2026 primele full-electrice.
Bentley are 4.200 de angajați la uzina din UK și va reduce efectivele cu 1.000 de oameni, mai ales prin plecări voluntare. Aston Martin a anunțat că va renunța la 500 de angajați, iar McLaren, la 1.200, lucrurile fiind tot mai complicate pe nișa mașinilor super-scumpe.
În primul trimestru, Bentley a fost singurul brand din uriașul grup VW la care vânzările au crescut, de la 2.500, la 3.300 de mașini, dar din aprilie criza a afectat grav business-ul și fabrica a fost închisă până în 11 mai. Închiderea fabricii va duce la venituri cu 25-30% mai mici pe întreg anul.
Compania este cunoscută pentru mașini de peste 200.000 de euro, precum Continental GT coupe și Flying Spur. Bentley a lansat în 2016 și primul său SUV, Bentayga, cu prețuri între 175.000 euro (varianta cu 449 CP) și 272.000 euro (varianta cu 635 CP).
Marca a fost fondată în 1919, este parte a grupului Volkswagen din 1998 și produce anual cam 11.000 de mașini.