Porsche Macan a revenit venit la testele AutoReport.ro în forma Macan Turbo. Modelul ne oferă și mai multă putere, alături de mai multă tehnologie.
De curând, Porsche Macan a primit schimbări destul de evidente de design. Cea mai evidentă vizează partea posterioară, acolo unde o bandă lumnioasă LED unește cele două stopuri. În față, Macan Turbo demonstrează statutul său de vârf, datorită șorțului frontal exclusivist, cu trei prize mari de aer și lumini frontale de înaltă calitate, precum și farurile LED standard, inclusiv Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Macan Turbo se caracterizează prin detaliile de stil ale generației de model revizuite. Noul model de top se diferențiază și datorită accentelor unice, cum ar fi șorțul frontal specific Turbo și spoilerul de acoperiș fix, cu designul său cu două aripi.
Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi preluate de la modelele sportive ale Porsche.
Modelul testat de noi s-a instalat în vârful gamei Macan. Noul motor biturbo de 2,9 litri, cu 6 cilindri, din acest model de top a trecut prin multiple modificări și oferă acum 324 kW (440 CP), cu zece la sută mai mult decât predecesorul său, la o capacitate cu 20% mai mică. Noul motor al modelului Macan Turbo de 2,9 litri, deja utilizat de Porsche pe modelele Cayenne și Panamera, este un motor de ultimă generație, cu așa numita dispunere turbo centrală (central turbo layout). Ambele turbocompresoare de evacuare au fost integrate în interiorul spațiului în V al cilindrilor. Galeria de evacuare a fost integrată în chiulasă, pentru o combustie extrem de eficientă. Traseele scurte de evacuare dintre camerele de ardere și turbocompresoare permit dezvoltarea rapidă a puterii și un răspuns agil. Cu pachetul opțional Sport Chrono, acest model poate ajunge de la zero la 100 km/h în 4,3 secunde – cu trei zecimi de secundă mai repede decât înainte. Viteza maximă este de 270 km/h (plus 4 km/h). Decelerarea a fost, de asemenea, îmbunătățită: noul Macan Turbo vine cu puternicele Porsche Surface Coated Brakes (PSCB) montate din fabrică, ca parte a șasiului optimizat. Deci avem în față un SUV foarte rapid cu un comportament dinamic ireproșabil. Macan Turbo pare că se lipește de asfalt chiar și în curbe.
Noul model de top din gamă, vine cu o echipare deosebită, de înaltă calitate. Scaunele sport adaptive, cu tapițerie din piele, reglaj electric pe 18 căi și pachet de memorie confort, sunt incluse în standard. Atmosfera de înaltă calitate este completată de plafonul în Alcantara și de pachetul de ornamente de interior din aluminiu periat. Materialele și finisajele sunt ireproșabile. Scaunele şoferului şi pasagerului oferă o poziţie joasă, tipică maşinilor sport. Volanul GT sport, încălzit, cunoscut de la modelul 911, este disponibil ca opțiune pentru șoferii sportivi. Șoferii și pasagerii deopotrivă beneficiază de interiorul îmbunătățit al noului Macan, inclusiv scaune sport reglabile pe 18 căi și sistem BOSE Surround Sound.
Este suficient spațiu aici pentru 5 persoane, iar ergonomia unui cockpit creat în jurul șoferului este perfectă. Mașina primește și noul sistem multimedia Porsche Communication Management (PCM), împreună pe un ecran tactil de 10,9 inci. Acesta poate fi controlat acum și vocal. Sistemele Apple CarPlay și Android Auto sunt integrate la bord, iar șoferul poate accesa inclusiv asistentul vocal Siri. Alte caracteristici standard includ Porsche Connect Plus, care este livrat cu un modul telefonic LTE, o cartelă SIM integrată și un slot pentru o cartelă SIM externă, precum și un hotspot Wi-Fi și numeroase servicii Porsche Connect.
Gama de opţiuni în dotarea de serie a lui Macan este amplă, incluzând transmisie integrală, PDK, volan sport multifuncţional cu padele, jante de mari dimensiuni, sistem audio de înaltă performanţă şi hayon acţionat electric. Asemenea tuturor modelelor Porsche, Macan este capabil să transforme puterea motorului într-o dinamică de condus sportiv excepțională. Acest lucru este asigurat de sistemul standard, Porsche Traction Management PTM, cu distribuția variabilă a puterii către toate cele patru roți, în combinație cu un sistem de suspensie agil și o direcție precisă. Opțional, este disponibil un sistem de suspensie pneumatică cu funcție de auto-nivelare, inclusiv sistemul PASM cu amortizoare adaptive
Lista opţiunilor Porsche include cunoscuta asistenţă pentru lumini de drum care face parte din sistemul Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), care ajustează continuu nivelul farurilor, în funcţie de traficul în acelaşi sens de mers sau din sensul opus. Macan Turbo are un asistent pentru blocajele de trafic, inclusiv controlul adaptiv al vitezei de croazieră. Pe lângă faptul că poate accelera și frâna semi-automat până la 60 km / h, sistemul ajută șoferul în cazurile de blocaje de trafic și de trafic lent. La acesta se adaugă cele mai avansate sisteme de siguranță activă.
Porsche Macan Turbo
0-100 km/h: 4,3 secunde
Viteza maximă: 270 km/h
L/l/î: 4.696/2.098/1.624
Masă proprie: 1.973 kg
Cilindree (cmc): 2.894
Putere (CP): 440 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 550 la 1.350 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: PDK, 7 trepte