În concordanță cu ultimele informații furnizate de ACEA (European Automobile Manufacturers Association)*, Kia Motors a vândut 120.846 unități în Europa în cel de-al treilea trimestru al anului 2019, ceea ce înseamnă un record pentru brand față de aceeași perioadă a anului trecut. Volumele de vânzări* Kia în Europa au crescut cu 0.9% față de anul trecut, înregistrându-se 389.151 unități vândute până la sfârșitul lunii septembrie, în timp ce cota de piață a crescut de asemenea, de la 3.1% la 3.2% în cursul aceleiași perioade.
Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, spune: „Abordarea noastră de a lansa cu atenție automobile noi și sisteme de propulsie electrice avansate produce rezultate. În special, noua gamă Ceed se dovedește a fi un succes, mai ales după lansarea noului Kia XCeed și a modelului ProCeed la începutul acestui an. În același timp, gama noastră de automobile electrice și hibride, în continuă extindere, contribuie la o creștere suplimentară a vânzărilor brandului în Europa, deoarece din ce în ce mai mulți șoferi devin conștienți de costurile de întreținere reduse și valoarea ridicată a acestor automobile.”
Extinderea gamei Ceed
Cea de a treia generație a gamei de modele Ceed, comercializată în versiunea hatchback cu cinci uși și Ceed Sportswagon începând din a doua jumătate a anului 2018, s-a extins recent odată cu lansarea noului crossover urban Kia XCeed și a modelului de tip shooting brake ProCeed. Vânzările familiei modelului Ceed au crescut cu 38.7% față de anul trecut, înregistrându-se 81.912 unități vândute până acum în 2019. În septembrie, prima lună întreagă de vânzări pentru noul XCeed, Kia a primit mai mult de 2.400 de comenzi, în timp ce vânzările modelului ProCeed au crescut de aproape zece ori, de la 1.570 unități ale celei de a doua generații a modelului în 2018, la 15.031 unități vândute pentru modelul cu caroserie de tip shooting brake în 2019.
Având acum patru stiluri de caroserii Ceed diferite disponibile în întreaga Europă, brandul a anunțat recent planurile sale de a lansa noile variante Plug-in Hybrid pentru modelele Kia XCeed și Ceed Sportswagon. La începutul anului 2020, acestea se vor alătura liniei de automobile hibride și electrice în continuă creștere.
O creștere de 21% a vânzărilor modelelor hibride și electrice
Gama de modele electrice Kia a înregistrat o creștere a cererii de comenzi pe parcursul primelor nouă luni ale anului 2019. Vânzările automobilelor electrice, plug-in hybrid și hibride au crescut de la 42.676 unități la 51.880 unități (+21.6%), incluzând atât modelul anterior Soul EV cât și noul e-Soul, dar și modelul Optima Plug-in Hybrid (versiunile sedan și Sportswagon) și gama de modele Niro.**
Vânzările modelului Niro au crescut cu 31.7%, atingând 44.949 unități vândute, fiind impulsionate de lansarea noilor modele îmbunătățite Niro Hybrid și Plug-in Hybrid, dar și de introducerea noului model 100% electric e-Niro, la începutul anului 2019. În următoarele luni, Kia plănuiește să lanseze sisteme de propulsie electrice care să se alăture celor existente, dar și modele viitoare noi în gama sa de automobile.
Cele mai vândute modele și crossover-urile
Al treilea trimestru a înregistrat o creștere a popularității celor mai bine vândute crossovere Kia. Vânzările combinate ale modelelor Stonic (51.143 unități), Sportage (93.394), Niro (44.949) și Soul (3.776 unități, incluzând modelul Soul anterior) – dar și noul Kia XCeed, comercializat de la începutul lunii septembrie (2.473 unități) – au crescut cu 3.0%, la 195.735 unități.
De asemenea, Kia a înregistrat o creștere a vânzărilor modelului său compact popular Picanto, cel de-al treilea cel mai bine vândut model al brandului după Ceed și Sportage. După lansarea noilor versiuni GT-Line și X-Line în 2018, vânzările modelului Picanto au crescut cu 3.5% față de aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând 59.278 unități vândute.