Deși abia luna trecută noua mașină sport electrică de la Porsche și-a sărbătorit premiera simultan pe trei continente, acum compania prezintă deja a treia versiune a berlinei sport – Taycan 4S.
Noul model este disponibil cu două tipuri de baterii, livrând până la 390 kW (530 CP) cu bateria Performance sau până la 420 kW (571 PS) cu bateria Performance Plus. După Taycan Turbo S și Taycan Turbo, Taycan 4S este, prin urmare, noul model entry-level din serie. Automobilul vine în standard cu baterie performantă cu o singură punte și o capacitate totală de 79,2 kWh. Bateria Performance Plus care se regăsește la Taycan Turbo S și Taycan Turbo este disponibilă opțional. Capacitatea totală în acest caz este de 93,4 kWh.
Puterea și autonomia variază în consecință: cu ajutorul bateriei Performance, Taycan 4S generează până la 390 kW (530 PS). Echipat cu bateria Performance Plus, furnizează până la 420 kW (571 CP). În ambele variante, Taycan 4S accelerează de la o pornire la 100 km / h în 4,0 secunde. Viteza maximă este, de asemenea, de 250 km / h în ambele cazuri. Autonomia este de până la 407 kilometri cu bateria Performance și de până la 463 km cu Performance Plus (în conformitate cu WLTP, în fiecare caz) – cea mai mare autonomie din gama actuală Taycan. Capacitatea maximă de încărcare este de 225 kW (bateria Performance) sau de 270 kW (bateria Performance Plus).
Propulsoare inovatoare și performanțe dinamice
Accelerație impresionantă, putere de tracțiune tipică pentru mașinile sport și putere excepțională disponibilă continuu – noul model 4S prezintă, și el, toate aceste puncte forte ale modelului Taycan. Propulsorul de pe puntea spate are o lungime activă de 130 de milimetri și este, prin urmare, cu exact 80 de milimetri mai scurt decât componenta de propulsie corespunzătoare de pe Taycan Turbo S și Taycan Turbo. Invertorul controlat cu impulsuri, folosit pe puntea frontală din Taycan 4S funcționează cu până la 300 de amperi, iar invertorul de pe puntea din spate cu până la 600 de amperi.
Cu două propulsoare permanent activate pe punțile față și spate, cu alte cuvinte, cu tracțiune integrală, precum și cu o transmisie cu două viteze pe axa spate, arhitectura de propulsie include aceleași aspecte tehnice principale ca și în cazul modelelor precedente. Același lucru este valabil și pentru managementul inteligent al încărcării și aerodinamica exemplară. Cu o valoare cd de la 0,22, aerodinamica aduce o contribuție semnificativă la consumul redus de energie, determinând astfel o autonomie crescută. Designul exterior, ferm și purist, cu ADN Porsche, este de asemenea tipic pentru Taycan, la fel ca designul interior unic, cu o bandă de afișare largă.
Design exterior purist, cu ADN Porsche
Prin designul său clar, purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere. În același timp, păstrează inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, arată deosebit de lat și plat, cu aripi extrem de bine conturate. Silueta este modelată de linia sportivă a acoperișului înclinată în jos, în spate. Secțiunile laterale extrem de bine sculptate se numără și ele printre caracteristicile distinctive. Habitaclul elegant, stâlpul posterior retras și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate bine accentuat, tipic mărcii. Printre elementele inovatoare se numără și sigla Porsche cu efect de sticlă, care a fost integrată în bara luminoasă din spate.
Caracteristicile distinctive ale Taycan 4S în comparație cu Turbo și Turbo S includ roțile Taycan S Aero de 19 inci, optimizate din punct de vedere aerodinamic, precum și etrierele vopsite în roșu. Șorțul frontal cu o nouă geometrie, pragurile laterale și difuzorul posterior finisat în negru asigură o diferențiere vizuală suplimentară. Farurile LED, inclusiv Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) sunt printre dotările standard.
Design interior unic, cu o bandă largă de afișare
De asemenea, cockpitul semnalează începutul unei noi ere, prin structura sa simplă și arhitectura complet nouă. Panoul de indicatoare, curbat, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Acesta pune un accent clar pe șofer. Un ecran central de infotainment, de 10,9 inci și un afișaj opțional pentru pasagerul din dreapta sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată într-un panou cu finisaj negru.
În standard, Taycan 4S este dotat cu un interior parțial din piele, precum și cu scaune frontale Comfort, cu reglare electrică pe opt căi.
Cu Taycan, Porsche oferă însă, pentru prima dată, și un interior complet fără piele. Interioarele realizate din materiale reciclate, inovatoare, evidențiază conceptul de sustenabilitate reprezentat de acest model electric.
Sisteme de șasiu conectate
Porsche utilizează un sistem de control conectat pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche, 4D, analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Ca standard, Taycan 4S dispune de suspensie de aer pneumatică, cu tehnologie cu trei camere, inclusiv controlul electronic al suspensiei PASM (Porsche Active Suspension Management).
Taycan 4S are frâne cu etriere fixe cu șase pistoane pe puntea față cu discuri de frână din fontă, ventilate intern. Diametrul discului de frână este de 360 de milimetri pe puntea față și 358 de milimetri pe puntea spate. Frânele cu patru pistoane sunt utilizate pe puntea spate. Etrierele sistemului de frânare sunt vopsite în roșu.
Taycan 4S poate fi comandat imediat și va ajunge la dealerii europeni în ianuarie 2020. Prețurile in România încep de la 110.624,78 euro – TVA-ul inclus și echiparea specifica țării.