Odată cu noua generație Kia Ceed, modelul ProCeed nu a mai venit cu 3 uși. Acum este un model interesant, tot cu 5 uși, dar cu un design asemănător al unei mașini sport. La testele AutoReport.ro a venit în versiunea ProCeed GT cu setări sport și motor-ul de 1.6 litri T-GDi care produce 204 CP.
Cu o înălțime mai redusă, mai lat și cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuiește, noul ProCeed are o siluetă posterioară care denotă un spirit atletic mai matur. Astfel de caroserie este numită Shootinng Brake. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său. În partea frontală, modelul ProCeed GT are un design unic al spoilerului, ce include guri de aer mai mari cu elemente de culoare negru lucios la baza lor. Ca și modelul standard ProCeed, noul ProCeed GT oferă o interpretare modernă a lămpilor de zi LED de tip ‘ice-cube’ Kia, care sunt integrate în blocul optic. Grila Kia „tiger-nose” este de asemenea adaptată pentru noul model, are marginile cromate de culoare închisă și prezintă subtil logo-ul ‘GT’, în timp ce grila de tip fagure este prevazută cu accente roșii subtile.
Din profil, noul model preia designul conceptului Kia Proceed 2017, emulând silueta prototipului cu un plafon înclinat care curge elegant spre montanții din spate. Linii fluide se întind pe toată lungimea automobilului, pornind de la blocurile optice față până la haionul portbagajului, mărindu-i astfel vizual lungimea, în timp ce plafonul puternic înclinat este accentuat de ‘coada de rechin’ cromată, ascuțită. Geamul abrupt al lunetei separă modelul ProCeed de ceilalți membri ai familiei Ceed, dar și de alte automobile din clasa sa. Geamul lunetei modelului Ceed Sportswagon este înclinat în unghi de 50.9° vertical, în timp ce geamul lunetei hatchback-ului în cinci uși stă la 52.4°. Un element definitoriu al formei sale de coupé, geamul lunetei noului ProCeed este mai mult orizontal, înclinat la un unghi de 64.2° vertical. Numele ProCeed este inscripționat cu litere mari în centrul haionului, între stopurile LED.
În profil, geamurile sunt înconjurate de o margine cromată lucioasă iar pragurile laterale sunt evidențiate mai bine, fiind finisate în negru lucios și roșu. Jantele din aluminiu de 18 inch, oferite standard au în centru un nou capac finisat în roșu și etrieri de frână de culoare roșie. Având ADN-ul unui coupé, modelul ProCeed are o înălțime mai redusă și este mai lung atât față de Ceed-ul în cinci uși cât și față de modelul Sportswagon. Având o lungime de 4,605 mm, ProCeed este cu 5 mm mai lung decât Ceed Sportswagon, cu o lungime mai mare a părții frontale, de 885 mm. Cu o înălțime de 1,422 mm, plafonul său este cu 43 mm mai jos decât al modelului Sportswagon, în timp ce garda la sol este redusă cu 5 mm, la 135 mm. Construit pe aceeași platformă ‘K2’ ca și celelalte modele Ceed, păstrează neschimbat ampatamentul de 2,650 mm.
În interior, noul ProCeed aduce un plus de ergonomie față de celelalte modele. Designul interiorului crează un spațiu mai mare și o senzație de deschidere pentru pasagerii din față, cu mai mult spațiu la picioare și o bună vizibilitate în față. Aici au loc chiar și 5 persoane, iar sistemul de infotainment cu ecran tactil de 8 inch este echipat cu multe boxe cu o calitate a sunetului foarte bună de la JBL. Materialele folosite în interior sunt mai bune decât cele de la precedenta generație.
Sub capota mașinii de test se află motorul turbo pe benzină de 1.6 litri T-GDi, acesta produce 204 CP. În combinație cu o transmisie automată cu 7 trepte, avem un grup motopropulsor foarte sprinten, dar și confortabil. Cuplul maxim al motorului de 265 Nm este disponibil pe o plajă largă de turații, cuprinsă între 1,500 – 4,500 rpm. Rezultatul este un motor care livrează cea mai mare performanță posibilă în toate condițiile de rulare. Noua generație Ceed este mai orientată spre sportivitate, comportamentul dinamic fiind cu mult mai bun decât al modelului precedent. Producătorul se laudă că a operat modificări timp de 6 luni suspensiei noii generații Ceed pentru a ajunge la performanțele lui Ceed GT. Adevărul este că alături de jantele de 18 inch, suspensia asigură unul dintre cele mai bune comportamente dinamice din clasa compactă.
Pe autostradă, noul ProCeed stă foarte bine. De fapt KIA ProCeed GT a ajuns undeva în vârful clasei compacte la capitolul dinamică.
Tehnologiile de siguranță standard includ sistemul de asistență pentru faza lungă, sistemul de avertizare privind atenția șoferului, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare și de atenționare la posibilele coliziuni frontale (Lane Keeping Assist with Forward Collision-Avoidance Assist). Mai este disponibil și sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare ”Lane Following Assist”, o tehnologie autonomă de nivel 2. Acesta urmărește vehiculele aflate în față și identifică marcajele rutiere pentru a corecta traiectoria și a ține vehiculul pe banda de rulare. În plus, noul ProCeed dispune de tehnologiile avansate ce includ Smart Cruise Control cu sistem Stop & Go, sistemul de detectare a vehiculelor aflate în unghiul mort, sistemul de avertizare la mersul cu spatele, sistemul inteligent de asistență la parcare și recunoașterea pietonilor, precum și de sistemul de avertizare și asistență la coliziunea frontală (Forward Collision-Avoidance Assist) cu avertizare haptică (vibrație) în volan.
Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi
– 0-100 km/h: 7,5 secunde
– Viteza maximă: 225 km/h
– L/l/î: 4.605/1.800/1.422
– Masă proprie: 1.900 kg
– Volum portbagaj (l): 594
– Cilindree (cmc): 1.591
– Putere (CP): 204 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 265 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte