Producătorul auto german Volkswagen AG va actualiza în Europa sistemele software la vehiculele echipate cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6 de la toate brandurile sale și va oferi subvenții celor care renunță la vehiculele diesel mai vechi pentru unele noi, transmit EFE și Deutsche Welle.
Vineri, Volkswagen a anunțat că vehiculele VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche și brandurile de vehicule comerciale lucrează în acest moment la detaliile legate de subvenții, astfel încât proprietarii de mașini echipate cu motoare diesel Euro 1,2,3 și 4 să poată achiziționa un model mai performant și mai puțin poluant.
De asemenea, grupul auto va actualiza la toate brandurile sale sistemele software la vehiculele echipate cu motoare diesel Euro 5 și o parte din cele cu Euro 6, nu doar în Germania ci și în Europa.
„Cu acest pachet cuprinzător de măsuri vom reduce semnificativ emisiile de oxid de azot și vom îmbunătăți calitatea aerului”, a afirmat șeful Volkswagen, Matthias Muller.
Companii cum ar fi Volkswagen, Daimler și BMW se confruntă cu presiuni pentru reducerea emisiilor motoarelor diesel, în urma scandalului emisiilor (Dieselgate).
Producătorii auto Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării. Costurile sunt estimate la cel puțin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari).
Marea Britanie și Franța intenționează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienți — toți angajați ai Tesla — cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.
Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificilă în Germania unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumătate din excedentul comercial al țării vine din acest sector. Aproximativ 800.000 de germani lucrează în domeniul auto.
Anul trecut, aproximativ 46% dintre mașinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere pe fondul scandalului emisiilor.
Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea mașinilor, dar și pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Guvernul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizațiile de mediu încep să obțină câștig de cauză în justiție pentru a forța marile orașe să interzică circulația vehiculelor diesel. În același timp, miniștrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei și de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă.
„Avem nevoie în continuare de o industrie auto puternică. Vrem ca producătorii noștri auto să aibă în continuare succes pe plan mondial și să continue să construiască cele mai bune autovehicule”, a declarat Armin Laschet, premierul landului Renania de Nord-Westfalia, unde sunt amplasate mai multe uzine auto.
În prezent, pe drumurile din Germania circulă aproximativ 15 milioane de autovehicule diesel, care sunt responsabile pentru aproximativ 40% din emisiile de oxid de azot din marile orașe.