Poate vă întrebați ce caută o utilitară pe siteul nostru. Păi, iată că VW a prezentat noul Crafter, o dubă care ni se pare atât de tare încât am vrut să v-o arătăm.
Care tipuri de sisteme pot ajuta curierii în traficul aglomerat din orașe? Cum poate fi îmbunătățită construcția unei mașini, astfel încât aceasta să fie mult mai ușor manevrabilă? Cum pot fi prevenite accidentele cauzate de șoferii obosiți și care au de parcurs drumuri foarte lungi? Pentru a putea răspunde la aceste întrebări, respectiv pentru a înțelege cât mai bine necesitățile și cererile clenților, inginerii de la Volkswagen au dezvoltat noul model Crafter ținând cont de părerile unui număr mare de clienți. Prin această colaborare inginerii au obținut informații referitoare la sistemele care satisfac cererile clienților de vehicule comerciale. Rezultatul este noul Crafter ale cărui sisteme electronice răspund tuturor provocărilor.
Noile motoare EU 6, dar și designul exterior total schimbat îi conferă noului model cel mai mic consum de combustibil, precum și cele mai mici emisii poluante din clasa sa. Noul Crafter punctează de asemenea și la capitolul robustețe, mentenanță redusă și costuri de reparații reduse. Toate aceste aspecte au un efect pozitiv asupra costului total necesar întreținerii acestui vehicul pe toată durata sa de viață.
Dimensiunile noului Crafter permit folosirea spațiului la maxim. De exemplu, volumul de încărcare este gândit să fie cât mai mare, în același timp cu minimizarea dimensiunilor exterioare. Acest lucru face ca noul Crafter să fie extrem de manevrabil, dar foarte robust în raport cu sarcina pe care o poate transporta. Rezumându-ne strict la lungimea zonei de încărcare și la capacitatea de încărcare, noul Crafter este superior atât celor două modele anterioare, cât și rivalilor săi de pe piață.
Pentru prima dată, noul Crafter oferă mai multe variante de motorizări, chiar și pentru versiunile de tonaj mare. Noul motor “EA 288 Nutz” 2.0 l TDI a fost conceput special pentru acest model, și este disponibil în patru variante. Clienții pot opta între 75 kW (102 CP), 90 kW (122 CP), 103 kW (140 CP), sau varianta biturbo TDI cu o putere de 130 kW (177 CP). Clienții mai pot alege tracțiune pe față, spate sau integrală (4Motion). De asemenea, cutia de viteze poate fi automată sau manuală. O astfel de varietate în domeniul motorizării nu a mai fost întâlnit pe acest segment de autovehicule.
Acest model dispune de trei lungimi diferite în funcție de modelul ales, precum și de trei înalțimi diferite ale acoperișului. Astfel, clienții își pot configura vehiculul exact dupa necesități. Fiecare client poate găsi combinația dorită între motorizare, cutie de viteze, sisteme de control, lungimea și înalțimea acoperișului vehiculului.
Noul Crafter stabilește noi standarde în ceea ce privește sistemele de asistență pe segmentul vehiculelor comerciale. Obiectivul este acela de a optimiza protecția pasagerilor prin utilizarea conceptelor de siguranță activă și pasivă, în toate situațiile posibile. Grație unui sistem de direcție electro – mecanic, care este folosit pentru prima dată pe această clasă de vehicule, noul Crafter vine cu un mare număr de sisteme de asistență activă a șoferului, precum ESP cu stabilizare a remorcii, ACC Cruise Control Adaptiv, sistem de frânare post – coliziune, sistem de asistență la vânt lateral (opțional), asistent de manevrare al remorcii și multe altele. În ceea ce privește asistența pasivă, aici se pot enumera airbag-urile pentru șofer și pasager, precum și un număr mare de sisteme de avertizare, cum ar fi cameră video pentru mers înapoi, monitorizarea distanței pentru parcare sau sistemul de monitorizare al traficului. Farurile LED, cu iluminare statică la viraje, precum și sistemul Light Assist asigură o vizibilitate excelentă asupra drumului pe timp de noapte. Modelul vine de asemenea insoțit de servicii online care pot fi configurate dupa cum isi doreste fiecare sofer.
Special pentru noul model Crafter, a fost construită o nouă unitate de producție în Polonia, la Wrzesnia. Aceasta este a doua unitate de producție din Polonia, după cea din Poznan – Antoninek, care se află în exploatare de mai mult de 20 ani. Unitatea ocupă o suprafață de aproximativ 2,2 km2, echivalentul a 300 terenuri de fotbal. Peste 3000 persoane vor lucra la Wrzesnia, atunci când unitatea va funcționa la capacitatea sa maximă.