Marca suedeză Volvo, deținută de grupul chinez Geely, a prezentat oficial noul model EM90, un automobil complet electric care are o caroserie de tip monovolum, o categorie dispărută în ultimul deceniu din oferta mărcilor europene, pe fondul scăderii masive a cererii de astfel de mașini, acestea fiind înlocuite cu SUV-uri.
Volvo mizează din nou pe monovolume în procesul de tranziție la propulsia electrică, cu un nou automobil care amintește izbitor de automobilele americane ale deceniului trecut, când monovolumele încă erau la modă.
Constructorul suedez a prezentat în premieră mondială EM90, un autoturism cu dimensiuni generoase, cu o formă tipică de MPV, despre care spune că a revenit în tendințe „în special în Asia”. Această mențiune sugerează clar interesul acestei mărci pentru această piață, fiind anunțat de altfel faptul că prima piață pe care va fi lansat este China.
„Cu EM90, aducem moștenirea și conducerea Volvo Cars în materie de siguranță în noul segment interesant al monovolumelor electrice”, a declarat Jim Rowan, director executiv la Volvo Cars. „Ne permite să atingem un nou segment de pe piață pe care nu l-am explorat până acum și extinde atractivitatea mărcii Volvo la mai mulți oameni.”
Chiar dacă nu are o istorie bogată pe segmentul MPV, Volvo amintește de un model istoric, Duett, care a fost extrem de popular în anii 50 – 60 ai secolului trecut, fiind astăzi un automobil de colecție. Ideea care a stat la baza lui Duett, adică două mașini într-una, se regăsește acum la EM90, compania punând accent atât pe spațiul pe care pasagerii îl au la dispoziție pentru concedii, cât și ca spațiu de birou mobil.
Din punct de vedere al echipamentelor, EM90 este o veritabilă limuzină cu portbagaj de SUV, având în spate două scaune confortabile, care amintesc de locurile business class din avion. Cele două locuri beneficiază de un display central, de mari dimensiuni, amplasat pe tavan și se pot transforma în pat, prin culisare. De asemenea, locurile din față au un spațiu generos, iar bordul găzduiește un dislplay aproape la fel de mare precum cel din spate. Designul exterior este elegant și SF totodată, cu o parte frontală dreaptă, fără grilă de aer, cu faruri ce păstrează designul tipic al mărcii, dar care sunt desenate ca o matrice.