Constructorul suedez Volvo, controlat de chinezii de la Geely, au confirmat oficial faptul că sunt nevoiți să-și reducă personalul administrativ din Suedia, pentru a putea face față optimizărilor costurilor din cadru planului de restructurare.
Volvo își va susține planurile de accelerare a „transformărilor în curs” cu măsuri de concediere a peste o mie de anagajați, incluse în „optimizarea costurilor și inițiativa de eficientizare a resurselor”, după cum a anunțat oficial compania.
Volvo intenționează să devină o companie complet electrică până în 2030 și să-și reducă simțitor amprenta de CO2, acestea fiind principalele argumente pentru concedierea celor 1.300 de persoane, angajați în activitățile administrative, de birou, în Suedia. Cele mai multe, circa 1.100 de poziții, vor fi eliminate de la unitatea centrală, Volvo Personvagnar AB, fiind deja inițiate negocierile cu sindicatele și, în același timp, fiind notificate autoritățile din Suedia. Alte 200 de posturi vor fi eliminate „în urma unei revizuiri la nivelul entităților din Suedia”. Concedierile acoperă circa 6% din totalul personalului din Suedia al companiei.
Volvo mai spune că va reduce și numărul de consultanți și volumul de servicii externe cumpărate. În același timp, nu vor fi efectuate concedieri în unitățile de producție, „în această etapă”. CEO-ul Volvo, Jim Rowan, susține că „industria se transformă rapid” în sectoarele de electrificare, software și tehnologii de calcul. „Am câștigat avantajul de la început și avansăm către ambiția noastră 100% electrică. Vom continua să investim în abilitățile, tehnologiile și instrumentele necesare pentru a contribui la crearea unei mobilități sigure și durabile pentru clienții noștri. Implementarea schimbărilor structurale și creșterea eficienței în întreaga companie ne permite să facem acest lucru.”
Volvo face referire și la contextul nefavorabil cu care se confruntă industria auto, care determină „poziționarea Volvo Cars”. Volvo a reușit să-și repornească creșterea vânzărilor în acest an, cu un avans de 10% în aprilie și o valoare similară pentru primele patru luni, la un volum total de 214.914 vehicule vândute. Atât în Europa (+5%), cât și în China (+46%), vânzările companiei au crescut, în timp ce procentul de modele cu propulsie electrică sau PHEV s-a majorat în totalul vânzărilor. Singura piață pe care Volvo a înregistrat o scădere ușoară în aprilie a fost SUA, însă pe totalul celor patru luni piața americană a adus o creștere de 10 procente, cu un volum egal cu aproximativ o treime din cel înregistrat în Europa.