Volkswagen dorește să facă mai multe investiții majore în Statele Unite, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu acordat unui ziar german vineri, adăugând că discuțiile tarifare cu guvernul SUA au fost corecte și constructive, scrie Reuters.
Mai multe companii străine au anunțat investiții în SUA ca răspuns la tarifele de import impuse de președintele Donald Trump, dar producătorii auto germani au fost mai precauți în ceea ce privește alocarea mai multor resurse către cea mai mare piață de export a lor.
Marca Audi a Volkswagen, care nu are producție în Statele Unite, intenționează să producă unele modele acolo, deși marca a declarat că planul este anterior administrației Trump.
„Până acum, am avut discuții absolut corecte și constructive”, a declarat Blume pentru Sueddeutsche Zeitung. „Am fost personal la Washington și de atunci am purtat un dialog regulat.”
Blume, care conduce și Porsche AG în calitate de CEO, a declarat că principalul contact al Volkswagen la Washington a fost secretarul american pentru Comerț, Howard Lutnick, adăugând că a fost de acord să păstreze confidențialitatea oricăror detalii ale discuțiilor.
Surse au declarat pentru Reuters la începutul acestei săptămâni că producătorii auto germani, inclusiv Volkswagen, erau în discuții cu Washingtonul pe marginea unui posibil acord tarifar de import, căutând să își folosească investițiile și exporturile din SUA ca pârghie pentru a atenua orice lovitură.
Războiul comercial al lui Trump a costat companiile peste 34 de miliarde de dolari în vânzări pierdute și costuri mai mari, potrivit unei analize Reuters a dezvăluirilor corporative, companiile urmărind diverse strategii pentru a face față situației.
Majoritatea tarifelor au fost blocate de o instanță comercială din SUA săptămâna aceasta, dar o curte federală de apel le-a restabilit temporar pentru a analiza apelul administrației Trump împotriva hotărârii instanței comerciale. Tariful de 25% impus importurilor auto la începutul acestui an nu a fost afectat de hotărâri.
Într-un sondaj recent realizat de Asociația Producătorilor de Mașini și Echipamente din Germania (VDMA), aproape trei sferturi dintre participanți au declarat că incertitudinea privind politica comercială a SUA a avut un impact puternic asupra competitivității companiilor, în timp ce doar 43% au spus același lucru și despre tarifele de 10% impuse mărfurilor provenite de la majoritatea partenerilor comerciali din SUA.
„Incertitudinea din jurul tarifelor americane cauzează mai multe probleme în sectorul nostru decât tarifele în sine”, a declarat pentru Reuters Andrew Adair, consilierul VDMA pentru politica comercială din America de Nord.
„Incertitudinea îi determină pe clienți să amâne deciziile de cumpărare – inclusiv companiile americane care sunt motivate să achiziționeze utilaje pentru a-și intensifica producția locală.”
Întrebat ce oferă Blume în cadrul discuțiilor, care vizează reducerea taxei auto de 25%, el a spus: „Grupul Volkswagen dorește să investească în continuare în SUA. Avem o strategie de creștere.” Blume a declarat că Grupul Volkswagen are deja peste 20.000 de angajați direct și peste 55.000 de angajați indirect în Statele Unite și a evidențiat o investiție de 5,8 miliarde de dolari în compania americană Rivian.
„Am continua acest lucru cu investiții masive suplimentare”, a spus Blume.
Astfel de investiții ar trebui luate în considerare în orice decizie privind tarifele, a adăugat Blume, care a spus că speră că Bruxelles-ul și Washingtonul vor ajunge la un acord amplu pentru toate industriile.
Blume a refuzat să spună când s-ar putea încheia un acord cu Washingtonul, când a fost întrebat despre BMW, despre evaluarea CEO-ului Oliver Zipse, conform căreia tarifele ar putea scădea din iulie.
„Desigur, îmi doresc, de asemenea, ca acest lucru să se întâmple rapid. Dar depinde de mulți factori și nu pot promite nimic.”