Volkswagen (China) Technology Co., Ltd. (VCTC) a inaugurat oficial noul său lot de ateliere de testare în Hefei, provincia Anhui, pe 25 noiembrie 2025. Acest lucru marchează baza drept primul centru cuprinzător de C&D al Grupului Volkswagen din afara sediului său german, care deține capacități de C&D și validare cu proces complet, și cel mai mare centru cuprinzător de C&D al său la nivel global, în afara Germaniei.
Noile ateliere semnifică stabilirea unui sistem complet de C&D end-to-end pentru Grupul Volkswagen în China, integrând dezvoltarea de software, testarea hardware și validarea vehiculelor pe întregul lanț. Este pentru prima dată când Grupul realizează capacități de C&D cu proces complet, omologare de conformitate și producție în masă pentru noi platforme de vehicule și tehnologii cheie în afara Germaniei, permițând dezvoltarea și validarea simultană încă din primele etape ale C&D.
Potrivit Volkswagen Group China, atelierele de testare se întind pe aproximativ 100.000 de metri pătrați și sunt echipate cu peste o sută de laboratoare avansate. Aceste facilități acoperă domenii critice precum integrarea software și hardware, testarea bateriilor și a sistemelor de propulsie, și validarea la nivel de vehicul, formând o buclă închisă completă de C&D end-to-end. Se așteaptă ca această configurație să reducă direct timpul total de dezvoltare a vehiculelor cu 30%.
Atelierul de Modele din Argilă, unde se modelează fizic ID. EVO.
Oliver Blume, Președintele Consiliului de Administrație al Grupului Volkswagen, a subliniat accelerarea strategiei „În China, pentru China”. „La centrul nostru de C&D din Hefei, China, am stabilit un sistem cuprinzător pentru a susține C&D-ul, testarea și producția localizată a noii generații de vehicule inteligente conectate,” a declarat Blume. „Această etapă va asigura că viteza noastră locală de C&D devine mai agilă, răspunsul pe piață mai eficient și mai profund aliniat cu cerințele de bază ale consumatorilor chinezi.”
Inginerii CEA testează integrarea unităților de control electronic (ECU) cu software-ul.
Ralf Brandstätter, Membru al Consiliului de Administrație al Grupului Volkswagen pentru China și Președinte și CEO al Volkswagen Group China, a evidențiat natura competitivă a pieței chineze. „China este cea mai competitivă piață auto la nivel global, iar clienții locali au cerințe extrem de mari pentru viteza de inovare și calitate. Acesta este tocmai motivul pentru care continuăm să ne consolidăm capacitățile de C&D «În China, pentru China»,” a spus Brandstätter. „Prin extinderea amprentei noastre de C&D în Hefei, ne îmbunătățim constant capacitățile localizate de dezvoltare a tehnologiei pentru a răspunde mai rapid nevoilor consumatorilor chinezi.”
Dezvoltarea Vehiculelor Definite de Software (SDV): procesul de dezvoltare al mașinii de laborator CEA.
VCTC, care și-a început oficial operațiunile în ianuarie 2024, este un pilon central al strategiei „În China, pentru China” a Grupului Volkswagen. Este cel mai mare centru cuprinzător de C&D al Grupului din afara Germaniei și singurul său motor de inovare axat exclusiv pe electrificare și vehicule inteligente conectate. VCTC integrează module cheie de C&D și procese decizionale pentru proiecte locale de vehicule și tehnologii, colaborând strâns cu echipele de C&D din joint venture-uri.
Inginerii CEA efectuează validarea software-ului pe mașina de laborator CEA.
Un obiectiv cheie la atelierele de testare software și hardware VCTC din Hefei este dezvoltarea primei Arhitecturi Electronice/Electrice cu Control Centralizat și Control Regional (CEA) a Grupului pentru piața chineză. Această primă generație de CEA este avansată printr-un ciclu de dezvoltare de 18 luni. Utilizând noile procese de dezvoltare a Vehiculelor Definite de Software (SDV), se preconizează că timpul total de dezvoltare a vehiculelor va fi redus cu aproximativ 30%.
Mai mult, dezvoltarea independentă localizată și colaborarea cu furnizorii în faza de C&D a conceptului pentru modele și tehnologii ar putea duce la reduceri de costuri pentru vehiculele noi de până la 50% pentru unele proiecte cheie. Arhitectura CEA va asigura, de asemenea, o integrare lină și fiabilă a software-ului și hardware-ului pentru funcțiile de cockpit inteligent, Sistemele Avansate de Asistență a Șoferului (ADAS) și va oferi capacități de actualizare OTA la nivel de vehicul pentru modelele de nouă generație.
Inginerii CEA testează funcționalitatea de actualizare OTA pe mașina de laborator CEA.
Aceste facilități permit o validare mai cuprinzătoare a sistemelor de bază ale vehiculelor într-un stadiu mai timpuriu, susținând nu numai piața chineză, ci și produsele și tehnologiile exportate pe piețele de peste mări, cum ar fi ASEAN și Orientul Mijlociu.
În cadrul centrului de testare a integrării bateriilor și sistemelor de propulsie, inginerii VCTC pot testa până la 500 de sisteme de baterii anual, acoperind performanța, durata de viață, siguranța și adaptabilitatea la mediu, extinzându-se la sistemele de propulsie electrică, sistemele de management termic și celulele de baterii. Centrul de testare a platformelor și modulelor dispune de facilități avansate, cum ar fi un laborator de Compatibilitate Electromagnetică (EMC) pentru a asigura fiabilitatea electronicelor vehiculelor și un banc de testare a durabilității vehiculelor care poate simula diverse condiții rutiere globale în interior. Combinat cu pista de testare a orașului situată tot la VCTC, Grupul Volkswagen a stabilit o buclă închisă completă, de la proiectare și dezvoltare la testare și validare în Hefei, colaborând strâns cu rețeaua sa globală de C&D.
Grupul Volkswagen intenționează să extindă și mai mult capacitățile de C&D ale VCTC. Un laborator de Testare a Integrării Funcționale (FIT), una dintre cele doar două astfel de facilități la nivel global capabile să simuleze medii extreme complexe, este programat să devină operațional în noile ateliere până la mijlocul anului 2026.
Articol: Volkswagen Desenează Viitorul Auto: China Devine Cel Mai Mare Hub de C&D din Afara Germaniei
Hefei, China, 27 noiembrie 2025 – Grupul Volkswagen a marcat o etapă istorică prin inaugurarea noului său centru de Cercetare și Dezvoltare (C&D) din Hefei, provincia Anhui, China. Baza, operată de Volkswagen (China) Technology Co., Ltd. (VCTC), este, de departe, cel mai mare și mai cuprinzător centru de C&D al Grupului din afara Germaniei, fiind primul cu capacități de dezvoltare, omologare și validare cu proces complet la nivel global.
Inaugurarea atelierelor de testare de 100.000 de metri pătrați din Hefei cimentează angajamentul Volkswagen față de strategia sa „În China, pentru China”. Această mișcare strategică urmărește nu doar adaptarea produselor, ci și accelerarea dezvoltării de tehnologii de ultimă oră, concentrându-se exclusiv pe electrificare și vehicule inteligente conectate (ICV).
Agilitate Sporită și Reducere Drastică a Timpului
Noul centru integrează un sistem C&D end-to-end, de la modelarea fizică (Atelierul de Modele din Argilă) până la validarea finală la nivel de vehicul. Cu peste o sută de laboratoare avansate, facilitățile acoperă testarea hardware-ului, integrarea software-ului și testarea riguroasă a bateriilor și sistemelor de propulsie.
Potrivit conducerii Grupului, această structură completă este esențială pentru a răspunde cerințelor extrem de dinamice ale pieței chineze. Implementarea noilor procese de dezvoltare a Vehiculelor Definite de Software (SDV) va permite Grupului Volkswagen să reducă timpul total de dezvoltare a vehiculelor cu aproximativ 30%, oferind, totodată, posibilitatea de a reduce costurile noilor modele cu până la 50% în proiectele cheie.
„Această etapă va asigura că viteza noastră locală de C&D devine mai agilă, răspunsul pe piață mai eficient și mai profund aliniat cu cerințele de bază ale consumatorilor chinezi.” – Oliver Blume, Președintele Consiliului de Administrație al Grupului Volkswagen.
Arhitectura CEA: Inima Vehiculelor Viitoare
Un obiectiv major al VCTC este dezvoltarea primei Arhitecturi Electronice/Electrice (CEA) a Grupului, destinată pieței chineze. Cu un ciclu de dezvoltare agresiv de 18 luni, CEA va sta la baza noii generații de vehicule, asigurând integrarea perfectă a funcțiilor de cockpit inteligent, a Sistemelor Avansate de Asistență a Șoferului (ADAS) și a actualizărilor Over-The-Air (OTA) fiabile.
Ralf Brandstätter, CEO-ul Volkswagen Group China, a subliniat de ce această investiție este vitală: „China este cea mai competitivă piață auto la nivel global. Prin extinderea amprentei noastre de C&D în Hefei, ne îmbunătățim constant capacitățile localizate de dezvoltare a tehnologiei pentru a răspunde mai rapid nevoilor consumatorilor chinezi.”
Centru Global de Testare și Export
Centrul din Hefei nu va servi doar piața chineză. Dotările sale de vârf – care includ un centru de testare a bateriilor capabil să evalueze anual 500 de sisteme și un banc de testare a durabilității care simulează condiții rutiere globale – vor susține și produsele și tehnologiile exportate pe piețe externe precum ASEAN și Orientul Mijlociu.
Până la jumătatea anului 2026, VCTC plănuiește să devină și mai puternic prin operaționalizarea unui laborator de Testare a Integrării Funcționale (FIT), una dintre cele doar două astfel de facilități la nivel global capabile să simuleze medii extreme complexe.
Această inițiativă transformă Hefei într-o piatră de temelie esențială pentru viitorul tehnologic al Grupului Volkswagen, accelerând tranziția către vehicule inteligente, mai sigure și mai localizate.