Sosit în România împreună cu președintele grupului Renault, Jean-Dominique Senard, directorul general al mărcii Dacia la nivel mondial, Denis Le Vot, a dezvăluit pașii către electrificare ai mărcii românești. Au fost dezvăluite și următoarele modele electrice ale mărcii – Sandero, Duster și Bigster.
„Dacia va fi campionul motoarelor cu combustie atât timp cât vom putea”, spune Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, indicând și care va fi parcursul mărcii românești în era electrificării.
„Se va întâmpla, este scris deja, 2035, când Dacia va fi electrică”, a subliniat șeful Dacia, Denis le Vot, faptul că, inevitabil, marca românească va trebuie să producă mașini electrice proprii, altele decât actualul model Spring, care este fabricat de partenerii Donfeng în China. CEO-ul Dacia a confirmat și planul pe baza căruia Dacia va începe să producă automobile electrice în Europa, în cele două uzine.
Totuși, trecerea completă la mașini electrice este inevitabilă, iar următorul model, după Spring, care va deveni electric, va fi Sandero. Oficialul a menționat că „trecerea la modele electrice Dacia se va întâmpla. Pentru că din 2035 trebuie să avem doar mașini electrice. Dacia va fi o marcă electrică. Prima întlânire cu un nou model Dacia electric va fi la următoarea generație Sandero care, să spunem, va apărea în 2028 – 2029, adică foarte departe de momentul actual. A doua întâlnire cu o Dacia electrică va fi la noile generații Duster și Bigster (n.n. – prima generație Bigster nu va fi electrică), cândva în 2032 – 2033”.
„Ce se va întâmpla exact până atunci mă bucur să pot spune că nu știu. Pentru că avem norocul de a avea timp să decidem. Ideea este că, atunci când vom hotărî să facem noi modele Dacia electrice, vom putea lua de pe rafturile celei mai bune companii din Europa în domeniul mașinilor electrice (n.n – Renault) exact ceea ce ne trebuie. Noi, Dacia, nu trebuie să ne asumăm riscuri majore. Trebuie doar să studiem piața și să luăm tehnologiile corecte de pe raftul de care vorbeam”, consideră Denis Le Vot.
„În cazul mașinilor termice, inclusiv hibride, vedem cel puțin 13 ani (n.n. – până în 2035 când mașinile termice nu vor mai putea fi vândute în Europa) de existență, ceea ce înseamnă două generații de vehicule. Asta, desigur, dacă până în 2035 lucrurile nu vor sta altfel din punct de vedere legislativ. Iar povestea termicelor nu se încheie nici în 2035 pentru că există un spectru internațional, dincolo de Europa”, a menționat Denis Le Vot.
Revenind la planurile de electrificare ale mărcii Dacia, Denis Le Vot, a explicat că aceasta va fi necesară la un moment dat. „Situația nu trebuie privită separat, ci la nivel de grup. Dacă Dacia ar fi fost singură s-ar fi luptat mult cu reglementările CAFE. Cu ajutorul Renault lucrurile sunt mult mai ușor de realizat. Deci, este vorba despre doi frați care joacă un joc inteligent. Strategia noastră deliberată este să fim campioni ai segmentului ICE (mașini cu motoare termice) atât de mult cât vom putea. Și putem! Pentru că avem Renault care ajută Dacia cu reglementările CAFE (n.n. – prin scăderea mediei emisiilor la nivel de grup) și avem mașini foarte ușoare cu motoare mici. Asta înseamnă eficiență în materie de emisii de CO2”, a declarat șeful Dacia.
Nu a fost au fost comentate zvonurile despre trecerea mărcii Dacia spre Geely, din contră, oficialii Renault susțin că marca românească are viitorul asigurat alături de grupul Renault.
Și președintele Jean Dominique Senard a confirmat faptul că Dacia va putea beneficia de avantajuld e a face parte din grupul Renault. „Dacia este într-o situație mai bună în grup. Nu va fi obligată să riște să investească în tehnologia corectă, pentru că ea este acolo”. Denis le Vot a atras atenția însă asupra situației din prezent, în care Dacia a ajuns deja să depășească media industriei auto din punct de vedere al vânzărilor de vehicule electrice. „Dacia vinde astăzi, la ora la care vorbim, 12% automobile pur electrice, ceea ce este mai mult decât piața. Spuneți oamenilor că Dacia este la fel de electrică precum este piața”. Referitor la uzinele în care vor fi asamblate viitoarele automobile electrice ale Dacia, este limpede că atât Mioveni, cât și Tanger vor fi retehnologizate pentru a putea produce mașini electrice. „Primul model electric va fi produs în Maroc, Sandero, apoi următorul va fi aici (n.r. în România)”. Șeful Dacia a explicat însă că nu există alte criterii decât cele legate de profitabilitate. „Primul va fi cel care va putea face mai mulți bani și o cotă de piață mai mare și va fi mai profitabil”. Asta înseamnă că versiunea Stepway a lui Sandero va fi primul automobil electric fabricat la Mioveni, acesta fiind urmat, câțiva ani mai târziu, de Duster 4 și Bigster 2.