Grupul francez Renault, care include, printre altele, mărcile Dacia și Lada, a raportat venituri de 9,748 miliarde de euro pentru primul trimestru din 2022. Conform bilanțului financiar, veniturile de 9,748 miliarde de euro ale grupului Renault sunt cu 2,7% mai mici decât cele din primul trimestru al lui 2021 (10,015 mld. euro).
Dacă sunt excluse din bilanț activitățile AvtoVAZ (Lada) și Renault Rusia, scăderea veniturilor ar fi de doar 1,1%, până la 8,9 miliarde de euro, detaliu care arată că impactul opririi producției din Rusia este important.
Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552 000 de vehicule în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce la creșterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile. Astfel, în principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69 % din total, faţă de 54 % în primul trimestru din 2021.
Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH care reprezintă 36 % din vânzările de vehicule de persoane, în creștere cu 13 puncte procentuale faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29 % din total (+8 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2021). Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creștere a vânzărilor de 40 % faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziționarea ca actor de referință al mobilității electrice şi hibride.
Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depășit 2 milioane de unităţi vândute de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9 000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa.
Activitatea Alpine este concentrată în acest început de an asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110. Vânzările mărcii au crescut cu 67 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări la 31 martie 2022. Modelul Spring înregistrează 20 500 de comenzi în primul trimestru iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un carnet de comenzi consistent (36 500 de comenzi înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70 % pentru versiunile superioare).
Megane E-TECH Electric afişează deja peste 10 000 de comenzi în două luni, din care 70 % pe versiunile superioare. Primele livrări ale modelului Megane E-TECH Electric vor avea loc în luna mai în Franţa şi în iunie pe principalele pieţe europene.
Perspective & strategie
Pe 23 martie 2022, Renault Group a anunțat:
- Suspendarea activităților uzinei Renault din Moscova şi evaluarea opțiunilor posibile referitoare la participarea sa la societatea AVTOVAZ acționând de o manieră responsabilă faţă de cei 45 000 de salariați ai săi din Rusia,
- Actualizarea perspectivelor financiare pentru anul 2022 ca urmare a acestor decizii, după cum urmează:
- o marjă operaţională a Renault Group de ordinul a 3 % ;
- un free cash-flow operaţional al activității Automobile pozitiv.
Criza de semi-conductori continuă să afecteze puternic piaţa auto. Renault Group confirmă că în 2022 va pierde din acest motiv o producţie de 300 000 de vehicule, în principal în primul semestru.
Într-un context marcat de inflația puternică a costurilor, Renault Group continuă politica sa comercială axată pe valoare şi continuă programele de reducere a costurilor pentru creșterea competitivității.
Așa cum a indicat cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, pe 18 februarie 2022, Renault Group confirmă că este în avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului strategic Renaulution şi accelerează aplicarea acestuia.