Grupul auto japonez Toyota Motor a anunţat vineri că a vândut cu 5,1% mai multe vehicule în primele şase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, graţie cererii solide pe piaţa locală dar şi diminuării constrângerilor pe lanţurilor de aprovizionare cu semiconductori, transmite Reuters.
Compania a vândut aproximativ 4,9 milioane de vehicule (inclusiv automobile de lux marca Lexus) la nivel global în perioada ianuarie-iunie 2023, comparativ cu 4,7 milioane de vehicule în aceiaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările Toyota au înregistrat o creştere deosebită (33,2%) în Japonia, până la 878.215 unităţi în primul semestru al acestui an, în timp ce pe piaţa din SUA au scăzut uşor cu 0,7% până la un milion de vehicule. Pe întreaga piaţă din Asia, vânzările Toyota au scăzut cu 0,5 puncte procentuale până la aproximativ 1,5 milioane unităţi.
Datele pentru luna iunie, arată că vânzările globale de automobile Toyota au crescut cu 10% până la 898.947 unităţi, constructorul nipon beneficiind de îmbunătăţirea cererii, inclusiv pentru modele hibride, pe o serie de pieţe importante precum cele din SUA şi Europa. Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 37,6% în ritm anual până la 292.131 de unităţi în luna iunie, fiind responsabile pentru aproape o treime din numărul total de vehicule vândute de Toyota la nivel mondial în luna trecută.
În schimb, vânzările realizate de Toyota în China (cea mai mare piaţă auto din lume) au scăzut în luna iunie pentru prima dată în ultimele trei luni, înregistrând un declin de 12,8% în ritm anual până la 174.548 de vehicule. Per total, vânzările Toyota în China au scăzut cu 2,8% în primul semestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Tot în luna iunie, Toyota a vândut 10.191 de vehicule pe baterie la nivel mondial, inclusiv automobile electrica marca Lexus, ceea ce duce numărul total de autovehicule pe baterie vândute în primul semestru din acest an la 46.171 de unităţi.