Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat în august un avans de 16,8%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,9%, de la 4,3%, în perioada similară din 2021, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate vineri. Rezultatele arată și o schimbare surprinzătoare de situație în interiorul grupului Renault, unde Dacia a devenit cea mai vândută marcă.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Luna trecută, în Europa, au fost înmatriculate 36.456 de autoturisme Dacia, comparativ cu 31.212 de unităţi înregistrate în august 2021.
Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în august, de la creşteri de 16% la Mercedes-Benz, de 12,6% la Ford, de 11% la grupul Stellantis şi de 6,3% la grupul Volkswagen, la o scădere de 4,8% în cazul grupului Renault.
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un avans de 17,3% în Europa, în primele opt luni din 2022, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,2%, de la 3,2%.
Un număr de 306.664 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate, din ianuarie şi până la finele lunii august, în acest an, în Europa, comparativ cu 261.355 de exemplare, în perioada similară din 2021.
În primul rând, Renault pare că nu-și regăsește ritmul livrărilor, pentru că a raportat o scădere mare, de aproape 34 de procente. Chiar și cu ajutorul Dacia, care a crescut din nou, cu 13,1%, și Alpine, care a crescut cu 6,4%, grupul francez continuă să scadă și în august, cu 7%, cu 61.216 autoturisme, din care Dacia a înregistrat 33.879, pentru prima oară depășind în Europa marca-mamă, Renault, care a avut doar 27.179 de autoturisme înmatriculate.