Vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 8,6% în aprilie, a 13-a lună de creştere consecutivă, pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit Xinhua şi Reuters.
Luna trecută, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,25 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2020, a informat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
În primele patru luni din acest an, vânzările au crescut cu 51,8%, la 8,75 milioane de vehicule.
Ca un semn promiţător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride s-au majorat cu 180% în aprilie, la 206.000 unităţi. În perioada ianuarie-aprilie 2021, vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 249,2%, la 732.000 de unităţi.
Sectorul auto chinez a raportat în aprilie o performanţă solidă în domeniul exporturilor. Producătorii auto chinezi au exportat în aprilie 151.000 de vehicule, un avans de 13,7% faţă de luna precedentă. În primele patru luni din acest an au fost exportate 516.000 de maşini.
Producătorii locali de vehicule electrice, cum ar fi Nio Inc şi Xpeng Inc, precum şi companiile străine, ca Tesla Inc, îşi extind capacitatea de producţie în China, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.
Chen Shihua, directorul în cadrul CAAM, a estimat recent că actualul deficit de cipuri va avea un impact negativ mai mare asupra producţiei auto din China în trimestrul doi din 2021, decât în primele trei luni din acest an.
Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.
În condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, revenirea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020, a previzionat CAAM
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.