Uzina Ford în care este asamblat modelul Focus, în Germania, a fost oprită din cauza imposibilității aprovizionării cu componente. Motivul este greva muncitorilor din companiile furnizorilor.
Sâmbătă dimineață, producția Ford Focus a fost oprită forțat, deoarece uzina din Saarlouis, Germania, n-a mai avut componentele necesare pentru asamblarea mașinii. Cinci uzine producătoare de subansamble, aflate în perimetrul industrial Saarluis al fabricii Ford au intrat în grevă vineri, pe termen nelimitat, nemulțumiți de faptul că nu au semnate contracte colective de protecție, similar cu cel semnat de Ford cu propriii angajați.
Ford a confirmat oprirea producției pentru Automobilwoche, fiind amintite fabricile aflate în grevă: Magna, Benteler, Tenneco, Rhenus și Lear. Conflictul de muncă este intermediat de confederația sindicală IG Metall, care a anunțat că angajații nu au primit nicio ofertă de contract social în ultimele luni. Din acest motiv, sindicatul a dat un ultimatum companiilor pentru 29 februarie, dată care a expirat. Motivul cererilor angajaților este legat de vârsta medie, care nu le-ar mai permite angajarea în alte companii.
De aceea, ei cer un contract social care să le ofere alternative de muncă în cazul închiderii fabricii Ford.
Ford a anunțat că renunță la producția din Saarlouis, în urma reorganizării producției la nivelul întregii regiuni. Din acest motiv, Germania va mai avea o singură uzină Ford, în Koln, acolo unde va fi produs modelul Explorer. Producția altor automobile Ford se va desfășura în România, la Craiova, prin intermediul Ford Otosan, și în Spania, în uzina din Valencia.
Contractul social semnat de Ford cu sindicatele din uzina Saarlouis prevede plata salariilor pentru 1000 de persoane până în 2032, restul de personal până la 3.750 de persoane urmând să fie redus treptat, prin pensionare anticipată sau plecări voluntare. Producția modelului Focus se va opri în 2025.