Două cuvinte pe care un producător auto nu vrea să le audă niciodată: accelerație neintenționată. Dar noul Dodge electric aparent înregistrează astfel de cazuri nefericite.
Astfel de scandal a fost aproape să scufunde Audi în America în anii 1980 și a fost un scandal uriaș pentru Toyota la sfârșitul anilor 2000/începutul anilor 2010. Ambele cazuri au fost complet nefondate, cauzate de erori ale utilizatorului, dar au afectat reputația ambelor mărci indiferent de asta. Acum, un număr de proprietari de Charger Daytona EV, inclusiv Edmunds.com, au raportat accelerație neintenționată la mașinile lor.
Charger Daytona Scat Pack 2024 al publicației Edmunds, pe care o deține și despre care raportează ca parte a flotei sale de testare pe termen lung, a avut un caz de accelerație neintenționată complet neexplicată în mâinile unuia dintre scriitorii săi. Scriitorul a raportat că a văzut o serie de lumini de avertizare și o indicație că mașina intra într-un mod de „putere redusă”, ceea ce pare a fi un mod de avarie care îți permite să conduci mașina încet în cazul unei defecțiuni majore. Când a apăsat pedala de accelerație, mașina a accelerat „foarte lent”, conform Edmunds, dar când a ridicat piciorul de pe pedală, în loc să încetinească cu frânarea regenerativă, mașina a continuat să accelereze. Scriitorul estimează o rată de aproximativ 1 mph pe secundă.
Fiul scriitorului a filmat incidentul, și se poate vedea piciorul șoferului departe de pedale, dar mașina tot accelera. Pentru a încetini pentru o oprire, șoferul a raportat că a trebuit să apese mai tare pedala de frână decât în mod normal, dar mașina s-a oprit. Dar când a ridicat piciorul de pe pedala de frână, mașina s-a deplasat încet înainte ca de obicei, apoi a continuat să accelereze până la 45 mph fără nicio acționare a pedalei de accelerație. După ce a parcat și a repornit mașina – a oprit-o, a încuiat ușile, a așteptat 10 secunde, apoi a intrat din nou – problema a dispărut.
Am întrebat Dodge dacă aceasta este o problemă de care este conștientă și, dacă este o problemă, dacă există o soluție pe drum. În loc să răspundă direct la oricare dintre întrebări, o persoană de la Stellantis a trimis următoarea declarație:
„În cazul rar al unei defecțiuni a pedalei de accelerație, Stellantis a implementat o funcție de siguranță „drive-by-brake”, care permite șoferului să controleze viteza prin pedala de frână. În acest caz, funcția a funcționat conform intenției, iar șoferul a putut manevra în siguranță vehiculul de pe drum. Această funcție a existat în vehiculele Stellantis cu motoare cu ardere internă de mulți ani și a fost preluată și la vehiculele electrice cu baterie.”
Această declarație recunoaște că incidentul a fost o defecțiune a mașinii și nu o simplă eroare a șoferului? Am cerut clarificări și vom actualiza această știre când va fi necesar.
După cum subliniază Edmunds, presupuși proprietari de Charger Daytona raportează pe un forum probleme similare, inclusiv una în care cel care a postat spune că accelerația neintenționată a dus la un accident. Evident, toate acestea sunt anecdotice și, fără a analiza datele din mașină, este imposibil de spus cu certitudine dacă Charger Daytona are o problemă reală.
Dar Edmunds este o publicație reputată, iar videoclipul și reportajul său sunt o indicație puternică că mașina ar putea avea într-adevăr o problemă. Publicația, la rândul ei, spune că Charger Daytona se întoarce la dealer „imediat”.
Până acum, Charger Daytona a fost un dezastru pentru un Stellantis aflat în dificultate. Fanii mașinilor muscle au arătat în mare parte clar că își doresc motoare Hemi V-8, nu vehicule electrice, iar există deja reduceri uriașe la Charger Daytona – niciodată un semn bun pentru un model nou. În plus, Charger Daytona folosește platforma STLA Large, care stă deja la baza lui Jeep Wagoneer S și a unei tone de vehicule viitoare, inclusiv Jeep Recon și următoarele generații Alfa Romeo Giulia și Stelvio. Dacă această accelerație neintenționată este într-adevăr o defecțiune a vehiculului, aruncă îndoieli asupra capacității Stellantis de a livra vehicule electrice de calitate.