Investigaţia Comisiei Europene privind subvenţiile pentru vehiculele electrice produse în China şi exportate în Europa ar putea face mai mult rău decât bine, a afirmat vineri directorul financiar al BMW, Walter Mertl (foto), avertizând asupra potenţialelor represalii din partea Beijingului, transmite Reuters.
Walter Mertl a explicat că nu sprijină tarifele punitive şi investigaţia îi va proteja pe cei care nu au vânzări semnificative pe piaţa chineză, dar va afecta fiecare producător auto care face afaceri în statul asiatic.
„Represaliile, ca un bumerang, ar putea fi mai extinse decât ne imaginăm”, a declarat el, referindu-se la potenţialele măsuri de retorsiune ale Chinei împotriva producătorilor auto europeni.
China este cea mai mare piaţă pentru principalii trei producători auto din Germania. Compania BMW exportă modelul electric iX3 din China în Europa şi din 2024 va export modelul Mini, ceea ce o face vulnerabilă la posibilele taxe vamale impuse de UE Chinei şi la orice represalii din partea Beijingului.
Deşi 90% din maşinile BMW vândute pe piaţa chineză sunt produse local, unele materiale sunt aduse din Europa în China, a explicat Mertl.
De asemenea, directorul financiar al BMW a dat asigurări că vânzările de vehicule electrice sunt în creştere şi firma este în grafic pentru a-şi îndeplini obiectivul din 2023, ce prevede ca vânzările de maşini complet electrice să reprezinte 15% din total.
China şi-a exprimat nemulţumirea miercuri faţă de solicitarea Uniunii Europene de a iniţia consultări „în foarte scurt timp” privind investigaţia lansată de blocul comunitar privind subvenţiile acordate pentru vehiculele electrice.
Declaraţia vine după ce Comisia Europeană a lansat oficial o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.
Totuşi, China şi-a exprimat „insatisfacţia” privind investigaţia deoarece nu există dovezi adecvate şi nu este în conformitate cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), a anunţat într-un comunicat ministerul Comerţului de la Beijing.
Conform datelor Comisiei Europene, ponderea vehiculelor electrice chineze vândute în Europa a urcat la 8% şi ar putea ajunge la 15% în 2025.