Un nou record de producție în cele două fabrici de automobile din România

Da mai departe!

Dacia și Ford Otosan au produs în luna octombrie mai multe autovehicule decât în urmă cu un an, în luna octombrie, dar la Craiova este vizibil avansul generat de noile modele Courieri. În total, pe primele 10 luni, la Dacia există o mică restanță față de anul anterior.

În luna octombrie, industria auto din România a produs 58.657 autovehicule, din care 31.030 au fost produse la Mioveni și 27.627 au fost fabricate la Craiova, după cum arată datele transmise de ACAROM. Numărul de autoturisme produse în cele două uzine a fost de 48.997 (Duster, Logan și Puma), iar numărul de vehicule comerciale (Tourneo Courier și Transit Courier) a fost de 9.660 unități.

Volumul total produs în cele două fabrici este cel mai mare înregistrat vreodată de industria auto românească, chiar dacă există evoluții diferite ale celor două uzine. În octombrie, Dacia a înregistrat o creștere ușoară a producției, cu 2,5%, după nu mai puțin de șase luni de scădere raportată la anul anterior, în timp ce la Ford Otosan creșterea a fost din nou una foarte mare, +45,7%, ca urmare a introducerii în producție anul acesta a celor două modele Courier. În acest fel volumul de vehicule asamblate la Craiova ajunge din nou la o valoare record pentru istoria acestei fabrici.

După primele 10 luni din acest an, avem un nou record de producție în România, cu 466.833 autovehicule fabricate, ceea ce înseamnă o creștere de 10 procente față de 2023, chiar dacă Dacia are un ușor declin raportat la anul anterior. La Mioveni s-au produs în intervalul ianuarie – octombrie 259.671 autovehicule, cu -1,5% mai puține decât în urmă cu un an, iar la Craiova s-au produs 207.162 autovehicule, cu 29,2% mai multe decât în intervalul similar din 2023. Aici avem și defalcarea pe modele: 137.847 exemplare Puma și 69.315 autovehicule Courier, de marfă și de pasageri.

Dacă cele două companii vor menține ritmul din octombrie, finalul acestui an va aduce aproximativ 580.000 de automobile fabricate în România, cu peste 320.000 unități la Dacia și peste 260.000 unități la Craiova, reprezentând din nou un record de producție pentru România.

Related posts