Producătorii de baterii de vehicule electrice care se bazează pe componente chineze riscă să fie tăiați din subvențiile Uniunii Europene de un miliard de euro, deoarece blocul urmărește să-și impulsioneze propriile lanțuri de producție și aprovizionare.
Invitând licitații pentru granturi pentru bateriile pentru vehicule electrice, Comisia Europeană a declarat că va favoriza proiectele care își aprovizionează mai puțin catozii, anozii și materialele active din China. De asemenea, va necesita un transfer de know-how: noi brevete care provin din proiectele acordate vor trebui înregistrate în statele membre ale UE, potrivit Automotive News Europe.
În alte două inițiative anunțate pe 3 decembrie pentru finanțarea tehnologiilor cu zero net și a proiectelor pe bază de hidrogen, UE a inclus și criterii de care ar beneficia producătorii interni.
Mișcarea este în conformitate cu o prioritate politică mai largă de a menține producția în Europa, deoarece regiunea trece printr-o schimbare economică fără precedent pentru a reduce gazele cu efect de seră până în 2050.
„Toate cele trei apeluri includ noi criterii de reziliență pentru a stimula industria europeană”, a declarat Teresa Ribera, noul vicepreședinte executiv al comisiei responsabil cu tranziția curată. „Apelul pentru baterii și licitația băncii de hidrogen vor include, de asemenea, criterii specifice de rezistență pentru a proteja Europa împotriva dependenței de un singur furnizor.”