UE va introduce o nouă clasă de mașini electrice, pe lângă ele Spring va fi un gigant

Da mai departe!

Negocierile dintre Comisia Europeană și Asociația Constructorilor Auto din Europa (ACEA) ar putea duce la crearea unei noi clase de mașini electrice, inspirată de modelele compacte „kei” din Japonia. Scopul este de a face mobilitatea electrică mai accesibilă pentru toți europenii.

Ce se discută?

Reprezentanții ACEA s-au întâlnit pe 12 septembrie cu Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, pentru a aborda mai multe subiecte esențiale. Pe de o parte, ACEA își exprimă îngrijorarea față de „regulamentul rigid privind emisiile de CO2” și caută o flexibilizare a planului de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare termice după 2035.

Conform ACEA, ponderea mașinilor electrice în Europa (15,6% din vânzări) este încă mică, iar piața are nevoie urgentă de îmbunătățiri în infrastructura de încărcare și de stimulente mai bune pentru a atinge obiectivele UE. Situația este și mai dificilă pentru autoutilitarele electrice, care au o cotă de doar 8,5%.


O nouă clasă de mașini, mai accesibile

Pe lângă aceste discuții, se analizează și propunerea de a crea un nou segment de mașini electrice, mult mai ieftine. Ideea, lansată de foști directori din industria auto, se bazează pe reducerea costurilor prin eliminarea sau simplificarea unor sisteme de asistență obligatorii.

Noul segment, numit „M0”, ar include mașini mai mici decât cele din clasa M1, cu o lungime de sub 3,8 metri și o greutate de maximum 1.000 kg. Astfel, costurile de producție ar scădea, iar prețul final ar putea fi sub 15.000 de euro, conform estimărilor inițiale. Aceste mașini ar fi o alternativă la cvadricicluri, care sunt mai puțin sigure și nu oferă suficient spațiu pentru pasageri și bagaje.

Ursula von der Leyen a confirmat că propunerea este în discuție, menționând că viitoarele mașini ar putea fi numite E-Cars, unde „E” ar veni de la ecologie, economic și european.


Contextul pieței

Introducerea acestei noi categorii ar putea revigora piața mașinilor de oraș accesibile, care a pierdut teren din cauza marjei mici de profit. În prezent, doar câțiva producători, cum ar fi Dacia, Leapmotor sau Hyundai, mai au în portofoliu modele electrice în acest segment.

Odată ce legislația ar fi finalizată, industria auto ar avea nevoie de cel puțin trei ani pentru a dezvolta și a lansa pe piață aceste mașini.

Related posts