Versiunea de producție a conceptului SUV compact bZ din 2022 ar trebui să fie mai mică și mai joasă decât SUV-ul bZ4X existent. Deși a anunțat că se va concentra pe hibride, cel mai de succes grup auto din lume are nevoie de segmentul electric pentru a atinge țintele de emisii de CO2 în UE.
Întoarceți-vă cu gândul la 2022 și poate vă veți aminti de un crossover coupe electric fantastic de elegant de la Toyota, numit conceptul SUV compact bZ. Ei bine, luna viitoare, acel concept devine o realitate de producție și ar putea oferi un impuls real norocului producătorului de automobile în domeniul vehiculelor electrice. Toyota a confirmat astăzi că va dezvălui un BEV „cu totul nou, incitant și surprinzător” pe 11 martie (12 martie, ora Europei Centrale) și a lansat o singură imagine teaser și un videoclip care nu dezvăluie prea multe, dar dezvăluie suficient pentru a fi siguri că este conceptul din 2022 adus la viață.
Acestea arată o formă elegantă de fastback și un set de șolduri și aripi frontale curbate. Linia acoperișului este joasă, dar caroseria pare să fie ridicată la o distanță considerabilă de sol pentru a oferi „dinamica de condus elevată” la care se referă Toyota în scurta sa prezentare. Producătorul auto promite, de asemenea, „spațiu, confort și versatilitate surprinzătoare” și susține că va avea un apel emoțional puternic. Toyota nu menționează numele crossoverului, dar, judecând după rapoartele recente, există o șansă bună ca acesta să nu se numească bZ, deoarece chiar și fratele său mai mare bZ4X se zvonește că va renunța la amestecul absurd de numere și litere pentru ceva mai sensibil în cursul acestui an.
Teaserul nu ne spune prea multe nici despre specificațiile tehnice ale noului EV, dar putem analiza dimensiunile conceptului pentru a ne face o idee despre dimensiune. În 2022, Toyota a declarat că SUV-ul compact bZ măsoară 4,54 m (178,7 inchi) lungime și 1,56 m (61,4 inchi) înălțime. Dacă versiunea de producție respectă aceste cifre, va fi cu 152 mm (6 inchi) mai scurtă și cu 90 mm (3,5 inchi) mai joasă decât Toyota bZ4X.
Nu au fost oferite cifre de putere sau capacități ale bateriei pentru concept, dar noul SUV electric Urban Cruiser de la Toyota, care este mai mic decât noul crossover, are o alegere de pachete de baterii de 49 kWh și 61 kWh. Versiunile cu un singur motor, cu tracțiune față ale clonei Suzuki e-Vitara dezvoltă 142 CP (106 kW / 144 PS) cu bateria mică și 172 CP (128 kW / 174 PS) cu cea mai mare, în timp ce sistemul de propulsie opțional cu două motoare crește puterea totală la 182 CP (135 kW / 184 PS).