Toyota Motor, cel mai bine vândut producător auto mondial, a revizuit miercuri în creștere cu 9% previziunile privind profitul operațional anual, un semn de încredere în capacitatea sa de a face față potențialului impact al taxelor vamale americane, transmit Reuters și Kyodo.
În anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2025, compania niponă se așteaptă la un profit operațional 4.700 miliarde de yeni (30,7 miliarde de dolari), după ce anterior estima 4.300 miliarde de yeni. De asemenea, profitul net ar urma să se situeze la 4.520 miliarde de yeni (29 miliarde de dolari), după ce anterior estima 3.570 miliarde de yeni, pe fondul majorării vânzărilor de vehicule hibride și al deprecierii yenului.
Vânzările ar urma să atingă nivelul record de 47.000 miliarde de yeni, față de prognoza precedentă, de 46.000 miliarde de yeni.
Îmbunătățirea previziunilor reflectă eforturile de consolidare a câștigurilor, păstrând subvențiile, majorând prețurile și stabilizând producția. De asemenea, compania se așteaptă în continuare la câștiguri de pe urma deprecierii yenului, a precizat Toyota.
Cu toate acestea, producătorul auto nipon a raportat în trimestrul patru din 2024 un profit operațional sub așteptări, de 1.220 miliarde de yeni, un declin de 28% față de perioada similară din 2023, în timp ce analiștii previzionau 1.420 miliarde de yeni.
În America de Nord, profitul operațional a scăzut cu 63% în perioada aprilie-decembrie 2024, în urma reducerii vânzărilor și a costurilor de personal mai ridicate.
Și în China a scăzut profitul operațional, pe fondul concurenței intense din partea producătorilor auto chinezi.
În perioada aprilie-decembrie 2024, profitul net a crescut cu 3,9%, la 4.100 miliarde de yeni, în timp ce vânzările au urcat cu 4,9%, la nivelul record de 35.670 miliarde de yeni. Compania a vândut pe plan global 8,30 milioane de vehicule, un declin de 3,1% față de perioada aprilie-decembrie 2023.
Toyota a anunțat că va înființa o companie deținută integral în Shanghai pentru a dezvolta și produce vehicule electrice (EV) și baterii pentru marca sa de lux Lexus, producția urmând să demareze în 2027, cu o capacitate inițială de 100.000 unități pe an.
În privința politicilor comerciale ale președintelui american Donald Trump, inclusiv amenințarea cu taxe vamale suplimentare, directorul financiar Yoichi Miyazaki a explicat, fără a da detalii suplimentare, că Toyota a simulat diverse scenarii și va lua măsurile adecvate la momentul potrivit.
Grupul Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors și Daihatsu, se așteaptă la vânzări de 10,85 milioane de vehicule în anul care se va încheia la 31 martie 2025, un nivel similar cu proiecțiile anterioare.
Toyota Motor și-a menținut pentru al cincilea an consecutiv titlul de cel mai bine vândut producător auto mondial, deși a raportat în 2024 un declin al vânzărilor pe plan global.
Compania niponă a vândut anul trecut 10,82 milioane de vehicule, în timp ce ocupantul locului doi, grupul german Volkswagen AG, raportase scăderea livrărilor cu 2,3%, la 9,03 milioane unități, pe fondul măsurilor de reducere a costurilor și a efectelor războiului prețurilor din China, cea mai mare piață auto din lume.
Grupul Toyota a înregistrat un declin de 3,7% al vânzărilor la nivel global în 2024, inclusiv cele produse de subsidiarele Hino Motors și Daihatsu. Și livrările mărcii Toyota au scăzut anul trecut cu 1,4%, la 10,16 milioane de vehicule.
Pe regiuni, vânzările grupului Toyota în America de Nord au crescut cu 4,3% în 2024, la 2,73 milioane de vehicule, în Europa s-a înregistrat un avans de 3,6%, la 1,17 milioane de unități, pe fondul succesului modelelor RAV4 și C-HR. În China livrările au scăzut cu 6,9%, la 1,78 milioane de vehicule.
Vânzările de mașini hibride au urcat anul trecut cu 21,1%, la 4,14 milioane de vehicule, pe fondul cererii ridicate din America de Nord și Europa, în timp ce livrările de vehicule electrice au crescut cu 34,5%, la 139.892 unități.
În 2024, grupul Toyota a fost afectat de o serie de scandaluri legate de testele de certificare și siguranță la firmele grupului, inclusiv la Daihatsu, dar și la firma mamă.