Toyota merge contra curentului și investește într-o nouă generație de motoare pe combustie

Da mai departe!

Toyota a dezvăluit planurile pentru o nouă generaţie de motoare cu combustie internă, mizând pe o nevoie continuă de tehnologii mai vechi chiar şi în condiţiile în care cumpărătorii de maşini se orientează către Tesla şi alţi producători de vehicule electrice.

Într-o rară apariţie comună, şefii Toyota, Mazda şi Subaru au promis că vor continua să investească în tehnologia bazată pe combustibil, o mişcare de care vor beneficia şi sute de furnizori care se luptă cu trecerea la vehiculele electrice, informează Financial Times.

„Într-o epocă în care dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice se accelerează, există un nou rol pe care îl putem urmări şi pentru motorul cu combustie internă”, a declarat directorul general al Toyota, Koji Sato, precizând că motoarele au fost concepute pentru a fi utilizate alături de baterii în vehiculele hibride.

Angajamentul Toyota faţă de tehnologia motoarelor cu combustie internă – care se bazează în mod tradiţional pe benzină sau motorină ca şi combustibil – vine în contextul în care vânzările de maşini complet electrice au încetinit din cauza preocupărilor legate de costuri şi de reţelele de încărcare insuficiente.

Acest lucru a dus la un boom al cererii de autovehicule hibride, determinând rivalii globali să crească investiţiile în aceste modele, care combină motoarele electrice şi motoarele cu combustibil.

Cel mai mare producător auto din Japonia a fost mult timp un susţinător al vehiculelor hibride şi mai lent în adoptarea vehiculelor electrice, o poziţie care a fost validată în ultimele luni de creşterea în forţă a vânzărilor.

Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a prezis că cererea pentru vehiculele electrice va atinge un plafon de 30% din piaţa globală, deschizând calea pentru mai multe vânzări de maşini hibride.

Noile motoare vor funcţiona cu motorină şi benzină, precum şi cu combustibili cu emisii mai reduse de dioxid de carbon, cum ar fi hidrogenul sau carburanţi sintetici.

Mazda şi Subaru, ambele deţinute parţial de Toyota, au prezentat, de asemenea, marţi, prototipuri de motoare.

Related posts