La evenimentul său anual „Technology Day 2025”, GAC Toyota, un joint venture între Toyota Motor Corporation (TMC) și Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC), a prezentat o strategie amplă pentru a accelera electrificarea, dezvoltarea software-ului și mobilitatea inteligentă. Compania a anunțat parteneriate cu Huawei, Xiaomi și Momenta.
Toyota introdus două noi platforme pentru vehicule cu energie nouă (NEV), o arhitectură electronică de ultimă generație și trei sisteme hibride, inițiind oficial ecosistemul său localizat de inteligență artificială sub inițiativa „China R&D 2.0”.
Noua platformă BEV (vehicule electrice cu baterie) a Toyota este optimizată pentru segmentele compact și mediu. Pe această platformă a fost construit bZ3X, un vehicul conceput pentru eficiența spațiului și tehnologie inovatoare. O a doua platformă multi-energie va suporta configurații BEV, PHEV (vehicule electrice hibride plug-in) și REEV (vehicule electrice cu autonomie extinsă) pentru mașini de până la 5.300 mm lungime. Primul model al platformei — sedanul premium de dimensiuni medii spre mari bZ7 — va include tehnologie LiDAR și este programat pentru lansare în martie 2026.
Dezvoltarea hibridă va urma trei direcții. Compania implementează rapid sistemul său inteligent hibrid cu motor dublu de a cincea generație, în timp ce dezvoltă un succesor de a șasea generație. Un nou sistem PHEV de înaltă performanță, care va debuta până în 2027 în următoarele modele Sienna și Highlander fabricate în China, va pune accent pe accelerație și eficiență pe distanțe lungi.
Parteneriatul cu Xiaomi: integrarea ecosistemului cross-device
Toyota a încheiat un parteneriat strategic pentru ecosistemul AI cu Xiaomi, fiind prima colaborare a gigantului tehnologic cu un producător auto global. Cu modelul bZ7, dispozitivele inteligente Xiaomi — inclusiv tablete și difuzoare inteligente — se vor integra cu vehiculele Toyota pentru o interacțiune fluidă între platforme. Această colaborare vizează alinierea conectivității vehiculului cu ecosistemul AIoT (AI + IoT) mai larg al Xiaomi, extinzând experiența inteligentă de la domiciliu la mașină.

Parteneriatul cu Huawei: cockpit HarmonyOS și asistent AI co-dezvoltat
Modelul bZ7 va fi, de asemenea, primul vehicul Toyota care va dispune de HarmonyOS 5.0 de la Huawei, integrat cu un cip Kirin și un ecran de infotainment de 15,6 inci. Acest lucru oferă o compatibilitate îmbunătățită cu ecosistemul digital al Chinei și o performanță mai rapidă în mașină. Toyota și Huawei co-dezvoltă, de asemenea, un asistent vocal AI de nouă generație, alături de Tencent, capabil să recunoască utilizatorii individuali și să gestioneze proactiv sistemele vehiculului. Asistentul va evolua de la comenzi pasive la automatizare inteligentă, bazată pe comportament, până în 2028.
Colaborarea cu Momenta: asistență avansată pentru șofer
Modelul bZ3X va fi actualizat cu sistemul de condus inteligent Momenta 6.0 pentru asistența șoferului, oferind aproape 50 de noi funcții. Construit pe un „model mondial” de percepție și luare a deciziilor, sistemul este conceput pentru a înțelege medii complexe de condus, a suporta intrări vocale și bazate pe gesturi și a permite comportamente predictive bazate pe date antrenate prin simulare. Itrațiile viitoare vor introduce reconstrucția scenariilor în timp real și autonomia interactivă cu ocupanții vehiculului.
În pregătirea pentru niveluri superioare de autonomie a vehiculelor, Toyota își propune să combine inteligența cockpitului cu sistemele de asistență la condus. Până în 2028, modelele vor încorpora senzori care analizează postura șoferului, oboseala și direcția privirii, formând un sistem cu buclă închisă în care comportamentul vehiculului se adaptează la condițiile șoferului în timp real – un concept descris ca un „model de co-evoluție cabină-condus”.
Va fi introdusă și o nouă platformă de control digital al șasiului, cu amortizoare electromagnetice SDC și suspensii pneumatice cu cameră dublă. Sistemul reduce ruliul caroseriei cu 6%, minimizează șocul la frânare cu 50% și îmbunătățește semnificativ confortul la rulare și manevrabilitatea la viteze mari.
