Toyota aproape şi-a dublat profitul operaţional în primul trimestru, care a fost ajutat de vânzările şi productivitatea mai mari, precum şi de deprecierea yenului, transmite Reuters.
”Volumele vânzărilor din toate regiunile au crescut comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită eforturilor de îmbunătăţire a productivităţii depuse împreună cu furnizorii”, a spus compania în comunicatul privind veniturile.
Producătorul de automobile cu cele mai mari vânzări din lume a declarat că profitul operaţional pentru cele trei luni până în iunie a fost de 1.120 miliarde de yeni (7,85 miliarde de dolari), o creştere cu 94% faţă de anul precedent, depăşind estimarea medie a profitului de 945,22 miliarde de yeni dintr-un sondaj realizat de firma refinitiv ân rândul a 10 analişti.
Profitul operaţional de anul trecut a fost de 578,66 miliarde de yeni în primul trimestru.
Toyota şi-a menţinut prognoza pentru un profit de 3.000 de miliarde de yeni pentru anul curent, deoarece condiţiile cu care se confruntă nu s-au schimbat foarte mult faţă de cele trei luni anterioare.
Această prognoză este comparată cu o prognoză medie de 3.600 de miliarde de yeni realizată de 23 de analişti.
Toyota a spus că ar putea lua în considerare o revizuire a previziunilor în jurul perioadei rezultatelor sale semestriale.
Câştigurile raportate marţi sunt primele pentru gigantul auto japonez de când a prezentat un plan ambiţios de a concura mai bine pe piaţa globală a vehiculelor alimentate cu baterii, când a detaliat şi strategia sa de hidrogen.
Dacă nu îşi realizează planul, Toyota riscă să rateze o trecere rapidă la vehiculele electrice, în special în China, unde creşterea concurenţilor locali şi scăderea preţurilor de către Tesla şi alţii îi strâng cota de piaţă.
Toyota a spus că concurenţa din China a devenit ”extrem de severă”, adăugând că fluctuaţiile cursului de schimb şi răspunsul său la reducerea preţurilor pe cea mai mare piaţă auto din lume i-au afectat rezultatele acolo.
Producătorul auto nu a specificat măsurile pe care le-a luat, dar mulţi producători de automobile fie au redus preţurile vehiculelor, fie au redus costurile de producţie pentru a rămâne competitivi pe o piaţă care a evoluat rapid către vehiculele electrice.
Toyota a declarat că va consolida dezvoltarea tehnologiei EV în China şi va viza reduceri semnificative ale costurilor de producţie pentru a deveni mai competitive.
În America de Nord, o altă piaţă cheie, Toyota a declarat că a beneficiat de cererea reţinută în rândul consumatorilor, pe măsură ce impactul penuriei de cipuri post-pandemie scade.
La nivel global, compania a vândut aproximativ 2,53 milioane de maşini de lux Toyota şi Lexus în trimestrul raportat, în creştere cu 8,4% faţă de anul precedent, aproximativ 34% dintre acestea fiind hibride şi alte vehicule electrificate.
Performanţa în Japonia a fost deosebit de puternică, profitul operaţional urcând de peste două ori s-a dublat cu peste faţă de un an înainte, până la 700,7 miliarde de yeni, reprezentând mai mult de 60% din profitul operaţional total, pe măsură ce vânzările de vehicule au crescut, ajutate de o mai bună ofertă de semiconductori.