Schimbările legislative din anumite țări, care au lăsat Dacia Spring fără subvenții pe piețe mari, precum Franța și Germania, au afectat vânzările acestui model în Europa. În luna februarie, Spring n-a mai prins primele 10 locuri în clasamentul vânzărilor. În același timp, 20% din mașinile electrice de pe piață au fost fabricate în China.
Așa cum era de așteptat, fabricarea în China a Daciei Spring devine o problemă, iar grupul Renault trebuie să ajungă la decizia de a aduce acest model la o fabrică din interiorul UE, pentru a redeveni un model de succes.
Asaltul chinezilor este din ce în ce mai vizibil pe piața din Europa. În luna februarie, o cincime din mașinile electrice vândute pe continent au fost produse în China. Între acestea se numără și Dacia Spring, dar și alte modele, precum Tesla Model 3, dar acest lucru nu se vede în cifrele modelului Dacia, care a ieșit, după foarte multă vreme, din clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Europa.
Dacă anul trecut Spring urca până pe locul 4, acum nu mai figurează în acest top, în care lideri sunt în continuare Tesla Model Y și Model 3, urmate de Peugeot 208 și modelul chinesc MG4. Printre noutățile din top se numără Volvo EX30, proaspăt lansat la nivel global.
Ponderea autoturismelor electrice a rămas la 13% din totalul pieței de autoturisme în Europa, conform Jato Dynamics, chiar dacă piața a crescut în ansamblul ei cu 10%. Mașinile cu motoare pe benzină au rămas cele mai numeroase în preferințele clienților, având o pondere foarte apropiată de cea pe care o înregistrau în 2019, înainte de pandemie. În schimb, mașinile diesel sunt la un minim istoric, de numai 15% din piață, acestea fiind înlocuite de mașini electrice sau hibrid, după ce în 2019 reprezentau 35% din vânzările europene.
Reprezentanții Jato susțin că europenii care renunță masiv la diesel nu se grăbesc să se îndrepte către mașinile electrice ci le preferă pe cele pe benzină sau pe cele hibride.
Pe segmentul de mașini elecrice, ponderea vehiculelor produse în China a crescut mult mai rapid decât segmentul în sine, conform statisticilor Jato. În perioada ianuarie – februarie, mașinile cu loc de producție China au crescut cu 43%, după un avans de 45% în februarie.
În urma acestui avans, ponderea vehiculelor produse în China a urcat la 20% în segmentul electric și la 4% în totalul pieței de autoturisme. Germania este în continuare țara din care provin cele mai multe vehicule elecrice, cu 33%. Este important de menționat faptul că 44% din mașinile electrice fabricate în China au fost vândute de mărci europene sau americane, între acestea numărându-se Tesla, Volvo și Dacia.
Alte 40% din aceste mașini au fost vândute de marca MG, a grupului SAIC. Marca MG a avut și cea mai mare rată de creștere în februarie, cu 106%, având un volum de 15.620 unități vândute.