Sub presiunea concurenței din China, VW a reușit să reducă la 20.000 de euro cea mai mică mașină electrică cu o strategie nouă

Da mai departe!

Volkswagen și-a propus o țintă riscantă, să lanseze o mașină electrică la un preț de „sub 20.000 de euro”, pentru a stimula vânzările segmentului electric. Versiunea de serie a conceptului ID.EVERY1 va ajunge pe piață cu mare întârziere, raportat la concurență, dar va reuși să fie profitabilă.

„Ne-am bazat pe cifre solide”, spune Martin Sander, directorul de vânzări al mărcii. Noua platformă electrică destinată modelelor electrice accesibile, dezvoltată de Volkswagen Group, va produce cel puțin două modele, în segmentele A și B, pentru marca VW, dar alte modele, ce vor fi produse de SEAT, Cupra și Skoda, ar urma să intre pe piață.

Cu eforturi considerabile, compania germană susține că a reușit să le facă profitabile, reducând costurile pe toate palierele posibile.

Două concepte a prezentat VW, pe segmentul electric, ID.2all și ID.Every1, și ambele se vor transforma în mașini de serie, dar acest lucru se va întâmpla mai lent decât se așteaptă piața.

„Înainte să lansăm versiunea de serie a lui ID.Every1 în 2027, vom lansa versiunea de serie a lui ID.2all în 2026”, a anunțat directorul de vânzări și marketing al mărcii VW, Martin Sander (care anterior a condus Ford Europe).

Sander a anunțat că mașinile electrice ale mărcii nu vor mai folosi nume cu particula ID, ci vor primi nume proprii, dar a mai spus un lucru important, într-un interviu acordat publicației „Auto & wirtschaft”. Modelul mai mic, ID.Every1, nu va avea corespondent la celelalte mărci, din motive de costuri.

„Segmentul pentru vehicule A00, mașinile sub 4 metri, este relativ mic. A fost nevoie să alegem cu grijă câte derivate vom oferi”, explică șeful VW, care a oferit și detalii privind locul de producție: Palmela, Portugalia. Este vorba despre AutoEuropa, o uzină construită de VW și Ford împreună, dar pe care compania germană a preluat-o integral acum 25 de ani și în care în prezent este asamblat cele mai mic model ale grupului, T-Roc.

Fabrica are avantajul costurilor cu salariile, mult mai mici față de Germania. „Cu cele două modele vom crește cererea de mașini complet electrice, în Europa de Sud. Cu ID.Every1 vom avea oportunitate de a reintra în segment (n.r. segmentul A)”, explică Sander.

Cum a reușit VW să coboare prețul viitorului model la 20.000 de euro, în condițiile în care mărcile Dacia și Citroen au reușit doar prin producția mașinilor sau componentelor în China sau India?

„Evoluția prețului bateriilor ne-a permis să ajungem la profitabilitate. În același timp, orice este legat de cost a fost urmărit.

N-am lăsat nicio piatră întoarsă și vom utiliza noi metode de producție. Tot ce schimbăm acum ne va aduce într-un punct în care mașina va fi profitabilă. Întreaga companie va beneficia de ceea ce am învățat de la acest vehicul”, explică șeful de vânzări al VW, pas cu pas.

„Poți construi un proiect ca ăsta bazat pe speranță. În schimb, noi ne-am bazat pe cifre de succes și și un plan solid”.

VW va folosi pentru modelul de serie creat pe baza conceptului ID.Every1 o nouă arhitectură software, o premieră pentru întreg grupul, ce va fi ulterior preluată și de alte modele.

În acest moment, puține sunt mașinile electrice care costă sub 20.000 de euro. Dacia Spring a fost primul și rămâne în continuare cel mai ieftin automobil electric din Europa. Citroen e-C3 a fost al doilea, el fiind urmat de modelul produs în China Leapmotor T03, dar și de Hyundai Inster, sosit în acest an.

BYD încearcă să intre pe același segment, cu modelul Dolphin Surf, care are însă un preț prea mare pentru o mașină produsă în China.

În același timp, în segmentul A, sub 4 metri, au fost lansate deja alte modele, printre care Renault 5 și Fiat Grande Panda, ceea ce înseamnă că vom vedea în curând o competiție extrem de puternică pentru un segment destul de redus ca volum.

Related posts