Stellantis a respins o ofertă pentru mărcile Chrysler și Dodge. CEO-ul Carlos Tavares a amenințat recent că va elimina mărcile care nu performează, dar compania a încercat să retracteze această afirmație, spunând că sunt dedicați „întregului lor portofoliu de 14 mărci puternice și iconice”. Totuși, această angajare nu este nelimitată, deoarece mărcile au doar 10 ani pentru a-și demonstra valoarea.
Stellantis continuă să facă greșeli, părând determinată să ia o decizie greșită după alta. Ultima problemă urmează unui al doilea trimestru dezastruos, care l-a determinat pe CEO-ul Carlos Tavares să spună că vor închide mărcile care nu sunt profitabile.
Aceasta a avut imediat efecte negative, generând speculații intense cu privire la ce marcă sau mărci ar putea fi eliminate. Deși atenția inițială s-a concentrat pe Maserati, aceasta a pus și alte mărci într-o lumină negativă, inclusiv Chrysler, DS, Lancia și Vauxhall. În esență, situația financiară a Stellantis le-a afectat imaginea și au decis să-și agraveze situația printr-o altă greșeală.
Aceasta este o strategie interesantă, iar consecințele continuă, deoarece Stellantis a fost forțată să retracteze din nou amenințarea. De data aceasta, atenția este pe Chrysler și Dodge, deoarece producătorul auto a primit „interes pentru mărcile sale nord-americane” de la un posibil cumpărător. Totuși, compania a declarat că este dedicată „întregului portofoliu de 14 mărci puternice și iconice.”
Angajamentul nu este nelimitat, deoarece Stellantis a spus că fiecare marcă are un „termen de 10 ani pentru a construi o afacere profitabilă și durabilă.” Ca urmare, „compania nu urmărește să se despartă de niciuna dintre mărcile sale.”
Deși producătorul auto nu a numit nume, strănepotul lui Walter P. Chrysler – Frank B. Rhodes, Jr. – a trimis o propunere către Stellantis, anunțându-și dorința de a „achiziționa și revigora” mărcile Chrysler, Dodge și Plymouth. Propunerea pare a fi mai mult o promovare personală, dar greșelile companiei au oferit altora o oportunitate de a profita de ele.
Dacă asta nu era suficient de rău, Stellantis a creat incertitudine cu privire la viitorul mărcilor sale. Deși au încercat să minimalizeze acest lucru din nou astăzi, consumatorii ar putea să se îndepărteze de mărcile pe care le cred că ar putea fi eliminate în viitorul apropiat.