Stellantis, cu acțiuni în scădere cu 40%, vrea să acomodeze modele clasice și electrice pe aceeași platformă

Da mai departe!

Stellantis a anunțat marți că va implementa un nou sistem de vehicule care va sprijini asamblarea modelelor pe benzină, hibride și electrice, dar semn de cât de turbulentă este tranziția la vehicule electrice, producătorul auto a amânat producția de camioane electrice Ram.

Compania franco-italiană a dezvăluit detalii despre platforma sa STLA Frame, care va suporta camioane și SUV-uri de dimensiuni mari.

Platformele sunt gândite ca un skateboard pe care pot fi construite multe tipuri diferite de vehicule și includ componente electrice și mecanice importante ale mașinii.

„Suntem foarte concentrați pe execuția planului nostru, în ciuda tuturor provocărilor cu care se confruntă industria”, a spus CEO-ul Carlos Tavares.

Potrivit acestuia, producătorul auto amână producția pickup-urilor sale electrice Ram până în prima jumătate a anului 2025 începând cu acest an, invocând necesitatea de a asigura calitatea.

Decizia de a se concentra asupra platformelor care acceptă vehiculele electrice față de cele care includ flexibilitate pentru vehicule hibride sau pe benzină i-a împărțit pe producătorii de automobile. Ford Motor s-a orientat spre vânzarea de vehicule hibride, în timp ce General Motors s-a concentrat pe modelele alimentate cu baterii, după ce a investit mai mult în construirea propriei sale platforme EV.

GM va începe să ofere hibrizi plug-in din 2027.

Stellantis oferă deocamdată în principal hibrizi plug-in în SUA, dar intenționează să crească vânzările de vehicule electrice în următorii ani, urmărind un obiectiv de 100% vânzări de mașini electrice cu baterii în Europa și 50% vânzări de mașini electrice de pasageri și camioane ușoare în SUA până în 2030.

Vremuri grele și pline de incertitudini pentru producători

Industria globală se confruntă cu o incertitudine și mai mare în ceea ce privește cererea de vehicule electrice dacă președintele ales al SUA, Donald Trump, va implementa planurile de a desfința diverse stimulente în jurul producției și vânzărilor de vehicule electrice.

Echipa de tranziție a lui Trump intenționează să elimine creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari pentru achizițiile de vehicule electrice, ca parte a legislației mai ample de reformă fiscală.

Unii dintre hibrizii plug-in de la Stellantis, inclusiv Jeep Grand Cherokee, se califică pentru jumătate din acest credit. Mai mult, Stellantis se confruntă cu o scădere a vânzărilor în America de Nord, care în trecut a adus profituri considerabile datorită vânzărilor popularelor sale vehicule Jeep și Ram.

CEO-ul companieie, Tavares și-a schimbat echipa de management în efortul de a aborda stocul ridicat de vehicule și prețul scăzut al acțiunilor și intenționează să se pensioneze la sfârșitul contractului său în 2026.

Toate aceste mutări se dovedesc inutile până în prezent, acțiunile Stellantis fiind în picaj cu aproximativ 40% în acest an.

Vehiculele electrice cu baterie construite pe platforma Frame vor avea o autonomie de până la 805 km și vor oferi o capacitate de remorcare de 6.350 kg, a spus compania.

Related posts