SsangYong este cel mai vechi nume din industria auto coreeană, dar compania este, în continuare, bântuită de reputația discutabilă din anii în care oferea publicului unele dintre cele mai ciudate SUV-uri și crossovere de pe piață.
Rodius, Actyon sau Kyron au provocat vâlvă în anii 2000 grație design-ului ieșit din comun, modelele fiind adesea vizate în topurile cu cele mai urâte mașini din istorie. Acum, SsangYong vrea să lase în urmă această „moștenire” și va deveni KG Mobility. Producătorul coreean a fost și aproape de faliment, fiind salvat de curând în urma unor investiții majore ce vor duce și la o gamă de mașini electrice.
SsangYong este în primele trei cele mai populare mărci pe piața din Coreea de Sud. În plus, din 2022, marca are și un proprietar nou. KG Group, un gigant ce activează în domeniile oțelăriei și al chimiei, a achiziționat SsangYong în iunie contra sumei de 907 milioane de dolari. Astfel s-a încheiat o perioadă dificilă pentru SsangYong care s-a întins pe aproape doi ani, de la momentul în care indienii de la Mahindra au decis să vândă cota majoritară de 75% pe care o dețineau în SsangYong, care adunase datorii de 184 milioane de dolari. A urmat apoi falimentul, tentativa de achiziție a Edison Motors și, în fine, apariția salvatorilor de la KG Group.
Astăzi, gama SsangYong include modele precum Rexton, Musso, Korando și Tivoli. Toate acestea sunt SUV-uri sau crossovere, cu excepția lui Musso Grand care este o camionetă double cab.
Președintele KG Group, Kwak Jea-sun, a anunțat că următoarele modele ce vor fi vândute în viitor vor purta sigla KG Mobility, iar numele SsangYong nu va mai fi utilizat, conform Korean Herald. „Numele SsangYong a strâns mulți fani și o mulțime de amintiri frumoase, dar aduce cu sine și o imagine nefastă,” a declarat Kwak, vorbind în timpul unei adunări a Asociației Jurnaliștilor Auto din Coreea de Sud. „De acum încolo, toate mașinile noastre vor purta numele KG, dar asta nu va altera în vreun fel istoria SsangYong Motors.”
Originile SsangYong datează de la mijlocul aniilor ’50 (odată cu fondarea Ha Dong-hwan Motor Works), dar numele comercial cunoscut astăzi a apărut abia în anii ’80. SsangYong s-a aflat, de-a lungul istoriei sale, și sub aripa Daewoo, dar și a chinezilor de la SAIC. Următorul pas pentru schimbarea numelui este reprezentat de acceptul board-ului de shareholderi, iar un vot va fi dat în acest sens în luna martie.