Skoda și-a prezentat strategia de electrificare pentru următorii ani, punând accent pe decarbonizarea companiei, utilizarea de materiale sustenabile și, în primul rând, lansarea de noi modele electrice. Skoda are un plan foarte bine pus la punct pentru a duce la capăt cu success tranziția la propulsia electrică a mărcii, folosindu-se de apartenența la grupul Volkswagen, care îi asigură accesul la platforme și componente.
Strategia 2030, numită Next Level, cuprinde ținte clare pentru emisiile de CO2, nu doar pentru autovehicule, ci pentru întreaga amprentă a companiei, inclusive pentru lanțul de furnizori. În ceea ce privește viitoarele automobile pe care marca le va lansa, planurile prevăd trei noi modele complet electrice, care vor fi lansate până în 2026. Chiar dacă nu sunt nominalizate, acestea vor fi corespondente ale modelelor VW, care au prioritate în grup, unul dintre acestea urmând să fie modelul de clasă B, similar lui ID.2, apoi un model de clasă compactă, anticipat de conceptul Vision 7S, și nu în ultimul rând un al doilea model de mici dimensiuni, clasa A sau B. Toate vor fi construite pe platforma MEB, de la VW.
Skoda și-a mai propus să ajungă la o pondere a vehiculelor electrice (BEV) în vânzările sale de 70%, în Europa, iar emisiile de CO2 ale flotei vândute să scadă cu 50%, în 2030, comparativ cu valoarea din 2020. Toate uzinele companiei vor trece printr-un proces de decarbonizare, asta însemnând că toate cele trei fabrici vor ajunge să aibă în 2030 zero emisii nete de CO2. Și materialele utilizate în producția de automobile vor respecta noile ținte ale companiei, astfel că vor fi preferate materialele reciclate, naturale sau reciclabile. Diferite fibre și plante sunt deja folosite pentru producția unora dintre componentele utilizate în modelele Skoda, iar acestea vor fi tot mai multe în viitor. În fine, utilizarea bateriilor într-o „a doua viață”, în unități fixe de stocare a energiei va face și ea parte din strategia Skoda.