Cu câteva zile în urmă, șeful Tesla, Elon Musk, le-a cerut angajaţilor, potrivit unui e-mail citat de Reuters, să se întoarcă la birou sau să părăsească compania. Solicitarea radicală trimisă de Elon Musk angajaților Tesla de a reveni la birou a fost refuzată de sindicate.
„Toată lumea de la Tesla trebuie să petreacă săptămânal cel puţin 40 de ore la birou. Dacă nu vii, vom presupune că ai demisionat”, scria Musk în e-mail.
„Există, desigur, companii care nu solicită acest lucru, dar când a fost ultima dată când au livrat un produs nou grozav? A trecut ceva timp. Tesla a creat şi va crea şi chiar produce cele mai interesante şi mai semnificative produse ale oricărei companii de pe Pământ. Acest lucru nu se va întâmpla prin telefon”, a continuat Elon Musk.
Având mulți membri printre angajații Tesla din Germania, cel mai puternic sindicat din industria germană, IG Metall, a anunțat că va sprijini orice angajat care se opune ultimatumului lui Elon Musk.
„Cine nu este de acord cu astfel de revendicări unilaterale și dorește să se opună are, în Germania, puterea sindicatelor în spatele său conform legii”, a declarat Birgit Dietze, liderul districtual al IG Metall din Brandenburg Sachsen, landul german în care se află noua uzină Tesla.
Tesla are acum aproximativ 4.000 de angajați în Germania și intenționează să își extindă forța de muncă până la 12.000 de persoane.
Spre deosebire de alte uzine Tesla de pe glob în care nu există sindicate, angajații germani ai uzinei din Gruenheide, au ales încă din iarnă 19 persoane într-un consiliu al muncitorilor.
Deși în Germania nu există, conform Reuters, o legislație specifică privind lucrul de acasă, Ministerul Muncii din cea mai puternică economie a Europei lucrează în prezent la un astfel de document. În acest context, mulți mari angajatori, inclusiv producătorii de automobile, au adoptat deja modele de lucru hibride în urma pandemiei.
„Avem o viziune fundamental diferită asupra creării unui mediu de lucru atractiv și susținem împuternicirea și responsabilitatea personală în echipele noastre pentru a echilibra raportul dintre munca mobilă și cea cu prezență fizică la birou”, a declarat Gunnar Kilian, responsabil cu resursele în consiliul de conducere al grupului Volkswagen.
De asemenea, un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a declarat că „programul hibrid este modelul de lucru al viitorului… sunt posibile diferite forme, de la prezența completă până la lucrul predominant la distanță”, fără a face referire strict la mesajul amenințător al lui Elon Musk.