Directorul general al Ford, Jim Farley, a anunţat joi că producătorul auto îşi reformulează strategia sa privind vehiculele electrice (EV), pentru a concura cu rivalii din China, deschizând calea spre o colaborare cu alte companii auto, în vederea reducerii costurilor cu bateriile EV, transmite Reuters.
BYD şi aţi producători low-cost de vehicule electrice din China reprezintă acum una dintre cele mai mari provocări pentru afacerile globale ale Ford, a declarat Farley, la o conferinţă găzduită de Wolfe Research.
„Dacă nu poţi concura în mod echitabil şi cinstit cu chinezii pe plan global, atunci 20% – 30% din veniturile tale sunt în pericol în următorii ani”, a avertizat Farley.
Acesta a anunţat că Ford are o echipă specială – separată de operaţiunile de bază de inginerie ale companiei – pentru a proiecta un vehicul electric mic, low-cost, care să concureze cu modelul Seagull al BYD. De asemenea, Ford evaluează strategia sa privind bateriile EV.
„Anul trecut, 25% din toate vehiculele vândute în Mexic au provenit din China. Lumea se schimbă”, a apreciat Farley.
Şi directorul general al General Motors (GM), Mary Barra, a afirmat, la aceeaşi conferinţă: „Dacă există moduri de a încheia parteneriate cu alte companii, în special în domeniul tehnologiilor avansate, şi pentru a fi mai eficienţi în privinţa cheltuielilor de capital şi R&D (cercetare-dezvoltare), vom pune totul în joc”.
Producătorii auto americani se află sub presiunea companiilor chineze care produc vehicule electrice low-cost şi le exportă masiv spre Europa, America Latină şi Sud-Estul Asiei.
Rod Lache, analist la Wolfe Research, a estimat că în prezent costurile de producţie ale producătorilor auto chinezi sunt cu 30% mai scăzute decât ale companiilor occidentale.