Cu câteva ore înainte de prezentarea sa, vă divulgăm secretele generației a treia a Dacia Duster ce este pregătită pentru debut. Design, motoare, prețuri…, iată ce trebuie să știți despre una dintre vedetele anului 2024.
După șase ani de comercializare, a doua generație a modelului Dacia Duster va face loc unei noi versiuni în 2024. Va veni ca un SUV transformat. Best-seller-ul românesc renunță la trecut pentru a scrie o nouă pagină în istoria sa, păstrând totuși unele elemente de bază care i-au permis să mulțumească peste 2,26 de milioane de clienți încă de la începutul carierei sale în 2010. Cu două zile înainte de dezvăluirea completă, L’argus oferă informații exclusive despre acest model cu numele de cod intern P1310.
O copie complet revizuită Pentru a proiecta această a treia versiune a lui Duster, echipele de design Dacia, sub conducerea lui David Durand, s-au inspirat din conceptul Bigster prezentat în ianuarie 2021. Linii mai strânse și forme geometrice au luat locul rotunjimilor. Partea frontală se prezintă cu un spoiler vertical amplu și un capotă orizontală care întăresc caracterul său aventurier. Aceasta adoptă noua identitate vizuală a mărcii, introdusă pe Duster-ul actual în vara anului 2022. Blocurile optice au o semnătură luminoasă în formă de Y, revizuită și subțiată. Flancurile sunt marcate de linii drepte la nivelul liniei de jos a caroseriei. Ele preiau ADN-ul lui Duster cu prezența aripilor și a lateralelor din plastic.
Partea verticală din spate face eco la față. Aceasta este dotată cu un spoiler pe partea superioară a hayonului, pe care se află în centrul său numele mărcii. Stopurile sunt însoțite de o semnătură luminoasă, și ele în formă de Y. Tehnic, Duster de a treia generație folosește noua platformă CMF-B, deja prezentă pe modele precum Jogger sau Sandero.
Un Duster mai tehnologic și conectat
Această platformă, partajată cu Renault, permite noului Duster să beneficieze de o nouă suspensie spate multibraț (pe care o vom găsi și pe viitoarele R5, R4 și Alpine A290) și de o nouă arhitectură electronică numită Sweet 400. Aceasta permite integrarea unor sisteme de asistență la condus obligatorii pentru a respecta norma GSR.2, care va intra în vigoare la 1 iulie 2024. Astfel, Duster 3 va fi mai sigur și mai conectat. Va avea o planșă de bord digitală cu un panou de instrumente digitale și un ecran central tactil, prezentate pe conceptul Bigster.
Noutăți sub capotă
Duster 3 renunță la motorizarea diesel. Se va echipa cu propulsoare noi, inclusiv cu apariția versiunii hibride de 1.6 litri și 140 CP inaugurată de Jogger. Oferta de bază va consta în continuare în GPL, printr-un motor 1.0 ECO-G puternic de 100 CP. Gama de mijloc va include un motor 1.2 mild-hybrid de 130 CP și 48V. Va fi însoțit de o cutie manuală înainte de a fi dezvoltat ulterior în mai multe niveluri de putere și de a se asocia cu noua transmisie automată DW23. Aceasta își va începe cariera în Brazilia cu Renault Kardian, un SUV urban destinat țărilor emergente.
La lansarea noului Duster, iubitorii de off-road vor putea profita de transmisia integrală 4×4 a predecesorului său. Cu toate acestea, reducerea drastică a emisiilor de CO2 va determina eliminarea acestei versiuni mecanice, care va fi înlocuită în jurul anului 2025 de tehnologia e-AWD. Prezentată în octombrie pe conceptul pick-up Renault Niagara, aceasta constă într-un motor electric pe puntea spate asociat motorului de 1.2 litri și 48V.
Un preț de pornire sub 20.000 de euro Cu atâtea noutăți, este logic să ne întrebăm despre politica de prețuri. Prețurile vor fi cu siguranță mai mari, dar, conform informațiilor noastre, nu ar trebui să depășească pragul de 20.000 de euro pentru varianta de bază, comparativ cu 17.990 de euro în prezent pentru versiunea ECO-G Essential. Absența dotărilor inutile și dorința de a nu se abate de la principiul „mai puțin, dar mai bun” permit noului SUV românesc să-și mențină competitivitatea în gama superioară. Astfel, conform estimărilor noastre, versiunea hibridă ar trebui să înceapă de la 26.000 de euro. Concurența este deja avertizată, povestea de succes a lui Duster nu pare să se oprească prea curând.