Constructorul auto Stellantis, un conglomerat de mărci format prin fuziunea Peugeot – Citroen și Fiat – Chrysler, a anunțat o serie de schimbări importante la nivelul de top management, care „urmează logica de matrice a organizației”. Mai mulți manageri de tip din cadrul Stellantis au primit noi însărcinări din partea actualului CEO, Carlos Tavares, care spune că schimbările „demonstrează că diversitatea de talent și experiență din cadrul echipei de management a Stellantis ne permite să ne adaptăm”.
Managementul Stellantis este organizat după modelul matrice, pe regiuni, mărci și funcții, ceea ce înseamnă că un manager de brand are simultan și atribuții regionale sau globale, pe întreaga companie. Modelul a mai fost utilizat și în trecut, de fostul CEO, Sergio Marchionne, la Fiat – Chrysler. Principala modificare are la bază pensionarea lui Harald Wester, Chief Engineering Offcier, o rotiță extrem de importantă în angrenajul oricărei comapanii auto. În locul acestuia a fost numit Ned Curic, care până acum a fost Chief Technology Officer, o funcție pe care nu o pierde, ci o menține în paralel cu noua poziție. În poziția de adjunct a fost numit Sebastien Jacquet, care va răspunde de Proiecte și Cross Car Lines.
În funcția de Chief Planning Officer a fost numită Béatrice Foucher , care până acum a fost CEO al mărcii DS Automobiles, încă din vremea în care marca aparținea de PSA. Ea îl înlocuiește pe Olivier Bourges, care se mută în poziția de Global Corporate Office și Public Affairs Officer. Bourges a mai fost secretar general al PSA și revine într-o funcție care îi permite să creeze relații cât mai profitabile cu autoritățile și partenerii din industria auto. Cea care a ocupat până acum postul de Corporate Officer, Silvia Vernetti, va trece în subordinea lui Beatrice Foucher, ca șef al Planificării Corporative Globale. La nivelul mărcilor, mai mulți manageri primesc atribuții noi. Timothy Kuniskis , în prezent CEO al mărcii Dodge, va prelua și marca Ram, un brand de vehicule comerciale care s-a desprins din Dodge anterior și care urmărește extinderea pe piețele globale. Cel care a condus până acum Ram, Mike Koval, va prelua funcția de șef al Mopar America de Nord, compania de componente a grupului în SUA. El se va subordona direct lui Mark Stewart, care conduce întreaga activitate a companiei pe piața din America de Nord.
Nu în ultimul rând, pentru a închide cercul schimbărilor, Olivier François , CEO al mărcii Fiat și Global Chief Marketing Officer al Stellantis, va prelua responsabilitatea și pentru DS Automobiles, în locul lui Béatrice Foucher, cu menținerea rolului de Chief Marketing Officer Global Stellantis. Alipirea DS de Fiat vine în contradicție cu intenția anterioară a lui Tavares de a grupa mărcile premium din vechile companii, respectiv DS, Lancia și Alfa Romeo. Între timp, Lancia a primit propriul CEO, Luca Napolitano, care a coordonat simultan și celelalte două branduri, ele având de altfel un program de lansări comun, care ar trebui să aducă pe piață primele modele din noua generație, în 2024.