Schimbarea de strategie a VinFast, care se îndepărtează de America și Europa

Da mai departe!

Pierderile înregistrate de VinFast determină compania să se orienteze către țări precum Filipine și Indonezia. De asemenea, vânzările de mașini electrice second-hand au crescut considerabil în iulie.

Există mulți câștigători și perdanți pe piața modernă a vehiculelor electrice (EV). De exemplu, în ultimii 20 de ani, investitorii și guvernele au investit miliarde de dolari în programele lor de vehicule electrice, cu scopul ca acestea să domine în cele din urmă piețele globale. Din păcate pentru ei, doar o mână de mărci de vehicule electrice au reușit vreodată să aibă un impact global.

Cred că, pe măsură ce pierderile se acumulează și tensiunile politice dintre țări cresc, companiile cu aspirații în domeniul vehiculelor electrice își dau seama exact unde să-și plaseze banii și resursele. Vestea de azi o demonstrează.

Dacă vorbești cu orice startup de vehicule electrice din afara Statelor Unite, există o idee comună conform căreia apogeul succesului este vânzarea în afara pieței sale de origine, în special în Europa și Statele Unite. Desigur, o parte din acest lucru (mai ales în China) este pentru a absorbi supracapacitatea fabricilor. Cu toate acestea, o mare parte se datorează faptului că europenii și americanii au de obicei mai mult venit disponibil în comparație cu restul lumii. E de ajuns să te uiți la mașinile pe care le considerăm normale aici; ideea că o familie din clasa de mijloc își poate permite două crossovere de mărime medie nu este normală în restul lumii. Pentru aceste mărci, succesul în Europa și America ar fi un bilet către câștiguri reale.

VinFast a încercat, cu siguranță, dar a devenit clar că nu funcționează cu adevărat. Mașinile vândute de brand nu par să fie la înălțimea piețelor europene și americane, în timp ce pierderile au continuat să crească. Aproape că se simte ca și cum VinFast continuă doar din cauza încăpățânării fondatorului său, Pham Nhat Vuong, care a investit 2 miliarde de dolari din banii săi pentru a-și finanța ambițiile. O analiză recentă a Bloomberg arată că brandul cheltuiește practic 1,57 dolari pentru fiecare 1 dolar de profit. Aceasta a însemnat că VinFast a pierdut un total de 3,2 miliarde de dolari anul trecut.

Dar, pe de altă parte, VinFast a început să câștige teren pe alte piețe asiatice. Anul acesta a deschis o fabrică de producție în India. De asemenea, a crescut vânzările în țara sa natală, Vietnam, și plănuiește să se extindă masiv pe alte piețe precum Indonezia. Următorul pas este să-și reducă pierderile și să se concentreze pe succese.

Din Bloomberg (via Automotive News):

„Deschiderea primei sale fabrici de asamblare în străinătate, în India, la începutul acestei luni, este o piesă crucială în pivotul asiatic al lui Vuong. Fabrica de lângă Thoothukudi, orașul-port indian, va fi capabilă să producă 150.000 de vehicule anual pentru Asia de Sud, Orientul Mijlociu și Africa. Face parte din cele 500 de milioane de dolari pe care VinFast le va cheltui în incursiunea sa inițială în India – o investiție pe care compania se așteaptă să crească în cele din urmă la 2 miliarde de dolari.

În iunie, compania a inaugurat a doua sa fabrică din Vietnam, care inițial poate produce 200.000 de vehicule anual, și este la câteva luni distanță de o deschidere planificată a unei fabrici mai mici în Indonezia.

Noile piețe țintă sunt „cei care se dezvoltă mai lent” în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice, „dar dețin un potențial extraordinar și intră în prezent într-o fază vibrantă de creștere”, a declarat compania.

Acum, nu este clar dacă va funcționa. Pe piețele în care VinFast dorește să se extindă, producătorii chinezi de vehicule electrice (cu produse probabil superioare) intră și ei sau sunt deja acolo. Acum, este o cursă contra cronometru pentru a face marca de mașini să funcționeze înainte ca Pham Nhat Vuong să rămână fără bani. Pentru că el a spus că va sprijini personal VinFast până când propriile sale rezerve se vor epuiza.

Related posts