Schimbare de Strategie la Toyota: Producătorul Vrea să Extindă Ciclul de Viață al Mașinilor la 9 Ani

Da mai departe!

Toyota, cel mai mare producător auto din lume, își propune să extindă ciclul de viață al modelelor sale de bază la aproape un deceniu, depășind media industriei. Această mutare strategică vizează obținerea de timp suplimentar pentru perfecționarea software-ului, electrificării și implementarea actualizărilor de tip over-the-air (OTA).

Contextul Favorabil Permite Flexibilitatea

Toyota se bucură de o perioadă de succes, menținându-se lider global pentru al cincilea an consecutiv. Cu o cerere puternică pe piață și cu așteptările mari din partea clienților – CFO-ul Kenta Kon confirmând că cererea depășește cu greu capacitatea de producție – compania se simte confortabilă să își extindă și mai mult ciclurile de produs.

  • Trendul istoric: De la o medie de cinci ani, extinsă la șapte ani în anii 2000, Toyota vizează acum ca succesorii modelelor de generație nouă să apară la un interval de nouă ani.

Potrivit Nikkei Asia, această strategie de nouă ani se va aplica în special „modelelor emblematice” (flagship), referindu-se la mașinile de bază vândute la nivel global, cum ar fi RAV4 și Corolla.

Semnele Au Apărut Deja

Toyota este deja renumită pentru cele mai lungi cicluri de viață din industrie, iar cumpărătorii nu par deranjați.

  • Corolla: Generația actuală este pe piață din 2018, iar conceptul recent dezvăluit sugerează că succesorul este așteptat abia peste cel puțin doi ani.
  • RAV4: Modelul precedent a avut o durată de șapte ani.
  • 4Runner: Un exemplu și mai frapant este 4Runner, a cărui generație anterioară a durat nu mai puțin de 15 ani.
  • Land Cruiser 70 Series: Liderul incontestabil rămâne acest model, aflat în producție de 41 de ani.

Beneficiile Strategiei de 9 Ani

Planul de a prelungi durata de viață a modelelor principale servește mai multor scopuri cheie pentru Toyota:

  • Software și OTA: Oferă companiei mai mult timp pentru a dezvolta și a livra actualizări de software over-the-air (OTA), transformând mașina într-un produs care evoluează pe parcursul existenței sale.
  • Electrificare: Vehiculele hibride și electrice vor beneficia de pe urma acestor upgrade-uri constante.
  • Reducerea costurilor: Toyota beneficiază de faptul că nu trebuie să reproiecteze produsele la fel de frecvent.

Reacțiile din Piață și Garanțiile Oferite

Această mișcare nu este susținută de toată lumea. Unele dealership-uri interne și-au exprimat îngrijorarea cu privire la randamentele tot mai mici. Temerea lor este că, cu cât o mașină rămâne mai mult timp la vânzare, cu atât vor fi necesare discounturi mai mari pentru a atrage cumpărătorii, erodând marjele de profit ale dealerilor.

Drept răspuns, Toyota le-a asigurat dealerilor că prețurile de vânzare angro vor rămâne stabile pe tot parcursul ciclului de nouă ani, permițându-le să profite din diferența dintre prețul de achiziție și prețul final plătit de clienți.

Factorul „Maturitate” a Produsului

În cele din urmă, decizia depinde de preferințele clienților. Deși unii cumpărători doresc cel mai nou model imediat, alții preferă certitudinea de a achiziționa un vehicul care s-a maturizat în timp. Există o convingere răspândită că primele serii de producție pot avea „probleme de creștere” care sunt rezolvate în anii ulteriori ai ciclului unui model.

Într-o epocă în care software-ul joacă un rol din ce în ce mai important în vehicule, este de înțeles de ce unii cumpărători ar putea prefera să aștepte un produs complet rafinat, mai degrabă decât să se grăbească să cumpere cea mai recentă versiune.

Related posts