Mai multe fotografii ale viitoarei generații Lada Granta 2 publicate de presa rusă arată că uzina Lada, care a făcut parte până anul trecut din portofoliul Renault, pregătește lansarea unui nou model, care utilizează pe scară largă componente Dacia. Platforma CMF-B, adaptată pentru Rusia va sta la baza noului model Lada Granta 2 și nu este clar dacă dezvoltarea și producția acestui model se face cu acordul Renault Group.
Francezii au cedat pe o rublă atât acțiunile Lada, cât și fabrica Renault din Moscova, iar chestiunile de patente și copy-right au fost bine stabilite prin contractul de vânzare.
Chiar dacă Renault și-a păstrat dreptul de răscumpărare a acțiunilor pe care le-a cedat companiei de stat NAMI, francezii și-au protejat destul de bine toate patentele pe care le aveau înregistrate pentru mașinile dezvoltate și componentele acestora. Chiar și așa, rușii se pregătesc să lanseze în producție modelul Lada Granta 2, o berlină de clasă B, care va folosi componentele de pe platforma CMF-B a Renault, dar produse local. Se pare că au primit licență pentru această platformă, iar designul mașinii a urmat specificațiile tehnice ale platformei. La exterior, fotografiile cu camuflaj publicate de presa rusă nu dezvăluie prea multe detalii, însă reproducerile pe calculator sugerează o puternică asemănare de proporții între Granta 2 și Lada 3.
În schimb, la interior, unde s-au realizat fotografii destul de detaliate, pot fi observate analogii ale componentelor principale și elementelor funcționale între viitoarea Lada și a treia generație Logan. În primul rând, volanul preia toate funcțiile și butoanele de pe Logan/Sandero, iar afișajul de bord este similar, în arhitectura de bază. În același timp, grilele de aer sunt amplasate diferit pe planșa de bord. O altă asemănare flagrantă la interior este display-ul MediaNav, sub care, de asemenea, sunt evidente butoanele sistemului de climatizare, chiar dacă sunt înconjurate de o consolă complet redesenată.
Fără discuție, viitorul model va avea și probleme majore în privința tehnologiile de asistență, care au nevoie de sistemele electronice pe care Renault le cumpără de la furnizorii proprii. Totodată, sistemele de siguranță, ESP, AEB și celelalte care sunt oferite standard pe mașinile Dacia, vor lipsi cu siguranță de pe viitoarele mașini Lada.
Marca rusă Lada a făcut parte din unitatea de business Dacia, potrivit noii împărțiri făcute de CEO-ul Luca de Meo, atât uzina din Togliatti, cât și cea din Moscova, unde Renault producea modelele Duster, Sandero, Arkana și Kaptur sub brand propriu, fiind parte din structura industrială a acestei unități de business, împreună cu Mioveni și Tanger. După retragerea grupului Renault din Rusia, întreaga afacere din Rusia, inclusiv vânzările Lada, au fost deconsolidate din bilanțul Renault.