Grupul Stellantis și-a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru 2021 menționând o marjă operațională record de 11,8%. Aceasta este o dovadă că PSA Peugeot Citroen și Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au luat o decizie bună atunci când au fuzionat.
Într-o perioadă marcată de pandemie, criză a semiconductorilor și creșteri ale prețurilor pentru materia primă și transport, tot mai mulți producători auto anunță rezultate financiare peste așteptări. Stellantis, grup format în 2020 prin fuziunea companiilor PSA Peugeot Citroen și Fiat Chrysler Automobiles (FCA), nu face notă discordantă.
În primul an complet de activitate sub numele Stellantis, grupul care reunește mărci precum printre care Citroen, Peugeot, DS, Fiat, Alfa Romeo, Opel, Maserati, Jeep, Chrysler, Dodge, a realizat o marjă operațională de 11,8%, mult peste ținta inițială de 10%. Conform oficialilor companiei, principalul vector de creștere a fost utilizarea bună a sinergiilor din grup, aceasta generând economii de 3,2 miliarde de euro în 2021.
„Rezultatele record demonstrează că Stellantis este bine poziționat pentru a oferi performanțe puternice, chiar și în mediile de piață cele mai incerte”, a declarat CEO-ul Carlos Tavares la prezentarea rezultatelor financiare.
Pe lângă o marjă operațională peste așteptări, Stellantis a generat anul trecut un cash flow de peste 6 miliarde de euro, și, ca atare, și-a propus să plătească 3,3 miliarde de euro în dividende ordinare, egale cu 1,05 euro pentru fiecare acțiune.
Tot rezultatele foarte bune din 2021 au ajutat compania să atingă 80% din ținta de reducere a costurilor cu 5 miliarde de euro până în 2024.
Directorul financiar Richard Palmer consideră că majorarea prețurilor pentru materiile prime va rămâne o problemă pentru întreaga industrie auto în 2022, în timp ce deficitul de semiconductori, care a costat grupul în jur de 20% din producția planificată în 2021, a atins vârful în al treilea trimestru al anului trecut și este așteptat să se reducă.