Planurile de reașezare a Alianței Renault Nissan Mitsubishi cuprind, pe lângă redefinirea controlului de acțiuni între cele Renault și Nissan, o serie de pași care ar trebui să conducă la o mai bună prezență a mărcilor pe piețele globale. Una dintre consecințe va fi creșterea rețelei de dealeri Renault – Nissan, din Europa.
„Vom acoperi 100% toate piețele majore ale lumii”, a spus Jean Dominique Senard, președintele Renault, în prezentarea făcută acordului semnat de compania franceză cu partenerii japonezi și a mai oferit o informație importantă: achiziții comune în valoare de 85 de miliarde anual, o sumă pe care nu o poate ignora niciun furnizor de componente din industria auto. Principalele proiecte comune anunțate de Renault și Nissan sunt deopotrivă în America Latină și în Europa. Aici, atât Nissan, cât și Mitsubishi vor beneficia de automobile dezvoltate împreună cu Renault și fabricate în uzinele europene ale grupului francez. Dar măsurile de creștere a prezenței Alianței vor urmări și o creștere a rețelei de showroom-uri, despre care Luca de Meo a mai spus în trecut că este extrem de importantă pentru companie.
„Intenționăm să creștem profitabilitatea investitorilor din rețeaua de distribuție și să reducem costurile de distribuție”, a explicat Luca de Meo în conferința de presă pe care a susținut-o împreună cu Makoto Uchida și Takao Kato. Un slide cu grafice care prezentau planurile celor trei a completat afirmațiile șefului Renault. Astfel, rețeaua de dealeri comuni, Renault și Nissan, din Europa, ar urma să se dubleze în următorii doi ani, un termen extrem de ambițios, care arată că nu doar Renault, dar și Nissan este interesat să-și revigoreze vânzările europene. Extindere rețelei și investițiile vor fi mărite și pe zona de after-sales și de finanțare, prin unități de service și prin puncte ale RCI, divizia de finanțare a achizițiilor, parte a Mobilize.
Pe de altă parte, o altă informație importantă a fost cea referitoare la infrastructura de încărcare, Renault fiind la acest capitol mult în urma concurenței din Europa, care are deja mii de stații de încărcare, proprii sau în parteneriate cu companii din energie. Anterior, Luca de Meo a dezvăluit că în cadrul Renaulution, vânzarea de energie prin propriile stații de încărcare face parte din planurile constructorului francez, iar atragerea Nissan în această afacere ar putea fi în măsură să accelereze investiția.
Nu în ultimul rând, Nissan va fi adus în afacerea de reciclare a automobilor electrice, un business cu o perspectivă pe termen lung, dar care ar putea produce profituri importante prin economiile de materii prime și materiale pe care le-ar putea obține din vehiculele electrice aflate la final de viață. Renault a pus deja bazele „The Future is Neutral”, o structură care are ca obiect de activitate exact reciclarea bateriilor și mașinilor electrice, iar Nissan se va alătura francezilor în acest domeniu.