Renault va începe luna aceasta lucrările de inginerie la o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, producţia urmând să demareze în doi ani în Slovenia, pe fondul intensificării concurenţei din partea rivalilor din China, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) sunt din China şi ei se extind rapid pe piaţa europeană, punând presiune pe firme ca Renault să-şi reducă costurile şi să accelereze lansarea noilor modele pe piaţă. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare pentru noile vehicule la o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate din cât au nevoie în mod obişnuit companiile auto.
„Conceptul de îngheţare” pentru noul model electric Twingo al Renault, în care este validat şi stabilit conturul vehiculului, a avut loc săptămâna trecută, susţin sursele.
Acestea au anunţat că Ampere, divizia de vehicule electrice a Renault, începe acum alegerea furnizorilor, crearea prototipurilor şi stabilirea nivelului producţiei.
Renault lucrează la reducerea perioadei de dezvoltare, de la o medie de cinci ani. Compania a dezvoltat modelul electric Megane în patru ani şi modelul electric R5 în trei ani.
Pentru a accelera lansarea Twingo, inginerii vor reduce numărul de componente cu 20%, folosind mai multe componente generice, declara luna trecută Gilles Le Borgne, şeful departamentului de tehnologie de la at Renault, pentru publicaţia Les Echos.
O altă sursă, care ştie de planurile Renault de a produce în masă noul Twingo în 2026, a declarat că modelul va fi asamblat la uzina Novo Mesto din Slovenia, unde este acum produsă actuala maşină electrică Twingo ZE, mai scrie Reuters.
Oficialii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.
Peste patru milioane de Twingo, atât cu combustie internă cât şi versiuni electrice, au fost vândute în ultimii 30 de ani.
Companiile auto europene vor să producă vehicule electrice mai mici, pe care să le vândă la un preţ de sub 20.000 euro, pentru a concura cu brandurile din China, cum ar fi BYD.
Renault este în negocieri preliminare cu Volkswagen pentru a împărţi producţia noului său Twingo.
„Este ceva clasic să împarţi platformele sau uzinele pentru a menţine costurile la un nivel redus. Şi vrem să mergem mai departe, obiectivul este să ne procurăm totul din Europa, la preţuri competitive”, a afirmat recent directorul general Luca de Meo. Acesta a estimat că Renault ar putea să se lipsească de un partener, dar a subliniat că o colaborare „ajută la îmbunătăţirea unui proiect, ajută la umplerea unei uzine”. În plus, „imaginaţi-vă importanţa de a vedea industria europeană reunită în jurul unui proiect”, după modelul Airbus în aeronautică, a menţionat Luca de Meo.