Renault Talisman este prezent pe piața din România de ceva timp. Dar astăzi la testele AutoReport.ro, frumosul sedan francez vine într-o formă care tinde spre clasa premium, dar și cu un motor diesel twin-turbo.
Deși Latitude a avut o durată scurtă de viață pe piața europeană, a dat semnalul rafinării Renault în acest segment. Acum Talisman vine să confirme acest trend fiind foarte apropiat atât de partea superioară a concurenței, cât și de zona premium.
Cu un design cu linii robuste, dar elegante, ce emană o personalitate puternică, noul model adaugă stilului clasic, ADN-ul Renault. Partea față a noului Talisman, deja a fost împrumutată în alte forme de Megane și viitorul Koleos.
Sub capotă, cei de la Renault au pus un motor diesel interesant, o variantă twin-turbo a modelului de 1,6 litri. Această unitate livrează 160 de cai putere. Cuplat la o cutie EDC pe modelul de test, acest motor face ca Talisman să nu ducă lipsă de putere și, mai ales, îl face economic la drumurile lungi. Talisman nu este cel mai sportiv model Renault, deci dacă vă așteptați din partea lui să vireze ca un Megane RS, o să fiți surprinși, mai ales că mașina de test este echipată cu sistemul 4 control care o face foarte ușor de manevrat. Pe autostradă, mașina pare lipită de șosea și face rularea să pară confortabilă și foarte sigură.
Talisman vine cu mai multe moduri de rulare, pe care Renault le grupează în sistemul MultiSense. Preferatul nostru este modul confort, mai ales că în România nu avem cele mai bune drumuri, iar suspensiile de pe acest sedan oferă o rulare foarte confortabilă.
Interiorul este spațios si confortabil pentru toți pasagerii, iar portbagajul oferă un volum impresionant. În plus, pasagerii sunt răsfățați cu un interior foarte bine lucrat din care nu lipsesc pielea fină și inserțiile de lemn. Renault Talisman are o tabletă multimedia conectată Renault R-Link 2 de 7 inch (format landscape). R-Link 2 controlează pe lângă funcțiile clasice de navigație, audio și climatizare și pe cele de asistență la condus, senzori de parcare față/ spate, , sistem de închidere și demaraj „mâini libere” tip „Full Magic”.
Lista de sisteme de siguranță activă de pe noul Talisman este foarte bogată și include: Cruise Control adaptiv la avertizare la părăsirea benzii, frânare automată, monitorizarea constantă a unghiului mort și faruri adaptive. Pachetul Active Emergency Braking System fiind activ doar la peste 30 de kilometri pe oră. Este util în oraș, dar nu și la vitezele mici din centrele rezidențiale.
Renault Talisman 1.6 dCi Turbo EDC
– 0-100 km/h: 9,4 secunde
– Viteza maximă: 215 km/h
– L/l/î: 4.848/1.869/1.463
– Masă proprie: 1.518 kg
– Volum portbagaj (l): 515
– Cilindree (cmc): 1.598
– Putere (CP): 160 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 380 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 6 trepte