Grupul chinez Geely Holding şi compania franceză Renault au convenit în mod oficial asupra acordului de a dezvolta şi produce împreună vehicule electrice hibride şi maşini alimentate cu benzină în Coreea de Sud, pentru a le vinde acolo, dar şi pentru export, au anunţat vineri cei doi producători auto, transmite Reuters.
Noile maşini vor utiliza platforma Geely pentru vehicule compacte şi sisteme de propulsie hibride, precum şi alte tehnologii, şi vor fi produse la fabrica de asamblare a Renault-Samsung din Busan, producţia urmând să înceapă în 2024.
„Această colaborare marchează un nou pas în eforturile celor doi producători auto de a fabrica modele cu emisii scăzute, precum şi de creştere a cotei lor de piaţă pe segmentul vehiculelor electrice hibride din Asia”, au anunţat Geely şi Renault.
Acordul va ajuta Renault să consolideze producţia subsidiarei din Coreea de Sud, care se confruntă cu dificultăţi, şi să-şi extindă cota de piaţă.
De peste două decenii Renault produce şi vinde maşini în Coreea de Sud cu un brand local, împreună cu o subsidiară a grupului Samsung.
Luna trecută, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Geely Holding şi Renault ar urma să anunţe un acord pentru a produce împreună vehiculele hibride ale grupului chinez în Coreea de Sud şi vor analiza posibilitatea exportării de maşini scutite de taxe vamale în Statele Unite.
Societatea mixtă, a cărei înfiinţare s-a negociat în 2021, şi care ar putea implica şi operaţiuni comune în China, va permite Renault să-şi îmbunătăţească afacerea din Coreea de Sud, care se confruntă cu dificultăţi, şi să-şi extindă prezenţa în Asia, susţin sursele.
Acestea au adăugat că Renault, care a ieşit din China anul trecut, va obţine în urma acordului revenirea pe cea mai mare piaţă auto din lume, formând un nou brand care se va concentra pe vehiculele hibride plug-in, care ar urma să fie gestionat împreună cu Geely.
Pentru Geely, tranzacţia va însemna începerea producţiei în Coreea de Sud şi acces la fabrica de asamblare a Renault din Busan. Aici ar putea fi produs SUV-ul Lynk & Co 01 al grupului chinez, susţin sursele. Acestea adaugă că Geely ar avea astfel posibilitatea „să intre pe uşa din spate” pe piaţa americană.