Renault SA nu intenţionează să scadă semnificativ preţurile, a anunţat joi directorul financiar al grupului auto francez, Thierry Pieton, după ce deciziile Tesla Inc au sporit temerile privind un potenţial război al preţurilor pe piaţa vehiculelor electrice din Europa, transmite MarketWatch.
Acţiunile producătorilor auto din Europa au scăzut joi după ce Tesla a confirmat că va reduce în continuare preţurile. Titlurile Renault înregistrau un declin de 7,3%, în timp ce acţiunile Stellantis, Volkswagen AG, BMW AG şi Mercedes-Benz Group AG au scăzut cu aproximativ 2%.
Deşi Renault va continua să modifice preţurile şi să acorde stimulente financiare suplimentare, nu simte presiune pentru a le scădea, a explicat Pieton.
„Realitatea este că la nivel de grup fabricile lucrează din plin. Suntem la capacitate de 100%, deci nu vor fi stimulente majore pentru a scădea preţurile şi a ne implica într-o spirală pe care o urmează unii concurenţi”, a adăugat directorul financiar.
În pofida cererii ridicate, stocurile Renault au crescut la 580.000 unităţi la 31 martie 2023, de la 480.000 unităţi la 31 decembrie 2022, şi se menţin dificultăţile logistice.
Săptămâna trecută, Tesla a anunţat reducerea preţurilor în Europa.
Analiştii de la Bernstein susţin că angajamentul Tesla de a reduce preţurile intensifică concurenţa pe piaţa vehiculelor electrice, cele mai expuse fiind Renault, Stellantis şi Volkswagen.
În 2022, Renault a fost al treilea cel mai bine vândut brand de vehicule electrice în Europa, după Tesla şi Volkswagen.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.
De asemenea, Renault şi-a confirmat obiectivele pentru anul financiar 2023 cu o marjă operaţională la nivel de grup de cel puţin 6% şi un flux liber de numerar de cel puţin două miliarde de euro.