FCA recheamă modelele Hornet și Tonale din cauza unei probleme la pedala de frână care ar putea „ceda”. În cazul în care se întâmplă, notificarea de rechemare sfătuiește șoferii să folosească frâna electronică de urgență pentru a încetini.
Iată o rechemare destul de surprinzătoare de la Fiat Chrysler Automobiles (FCA), care afectează modelele Dodge Hornet 2024 și Alfa Romeo Tonale 2024-2025. Pedala de frână de la aceste mașini ar putea „ceda” fără avertisment la 21.069 de vehicule. Din fericire, producătorul auto nu este la curent cu niciun accident cu victime cauzat de această problemă. Cu toate acestea, a avut loc un accident, pe fondul mai multor rapoarte privind defecțiuni.
Documentele de rechemare depuse la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi nu oferă o explicație clară, menționând doar că pedala ar putea ceda pur și simplu. Remedierea este extrem de simplă – dealerii vor instala un șurub și o piuliță în ansamblul frânei pentru a întări pedala. Fotografiile arată șurubul trecând printr-o gaură deja existentă în carcasă, fixată pe peretele interior al compartimentului motor. Nu se știe dacă noul șurub înlocuiește unul care ar fi putut să se slăbească sau dacă nu a fost instalat de la bun început. Reparația durează doar 30 de minute și, desigur, este gratuită pentru proprietarii vehiculelor.
În cazul în care pedala cedează în timpul condusului, notificarea de rechemare îi sfătuiește pe șoferii de Hornet și Tonale să folosească frâna electronică de parcare. Aceasta funcționează chiar și în mișcare și poate opri vehiculul. În plus, sistemul automat de asistență la frânarea de urgență al vehiculului rămâne activ, indiferent de pedala de frână. Cu toate acestea, este probabil mai bine să aduci mașina sub control înainte ca o intervenție de urgență să fie necesară.
Până la data de 18 octombrie, FCA (Fiat Chrysler Automobiles) este producătorul auto cu cele mai multe rechemări din Statele Unite, cu 54 de rechemări care afectează 4.268.522 de vehicule.